واکنش های مضحک و عوام فریبانه سعودی ها در رابطه با خاشقچی

واکنش های مضحک و عوام فریبانه سعودی ها در رابطه با خاشقچی
دوشنبه 16 مهر 1397 - 17:06

از لحظه ناپدید شدن جمال خاشقچی، نویسنده و روزنامه نگار معارض سعودی در روز سه شنبه هفته گذشته عربستان موضع گیری های ضد و نقیضی در این خصوص اتخاذ کرده است.

العالم-عربستان

جمال خاشقچی منتقد رژیم آل سعود، روز سه شنبه هفته گذشته به منظور انجام برخی امور اداری وارد کنسولگری عربستان در ترکیه شد و پس از آن ناپدید شد.گمانه زنی هایی درخصوص ربودن و یا به قتل رساندن وی توسط دولت عربستان وجود دارد و این در حالی است که طی یک هفته اخیر دولت عربستان موضع گیری های متناقضی را در این خصوص اتخاذ کرده است.

در لحظات ابتدایی ناپدید شدن خاشقچی مسئولان سعودی با بی اهمیت جلوه دادن این موضوع هیچ اهتمامی به آن نداشته و خود را نسبت به این امر بی توجه نشان دادند به رغم آن که خاشقچی شهروند سعودی محسوب می شود و مسئولان یک کشور در موارد اینچنینی درقبال شهروند خود مسئول هستند و برای تظاهر هم شده مواضع مسئولانه ای را در قبال این امر اتخاذ می کنند.

پس از مدتی که مسئولان سعودی در قبال ناپدید شدن خاشقچی سیاست سکوت و سپس انکار را در پیش گرفته بودند، محمد العتیبی سرکنسول عربستان در ترکیه در برابر درخواست چک کردن دوربین های مستقر در کنسولگری در اظهاراتی مضحک اعلام کرد که این دوربین ها هیچ تصویری را در این زمینه ضبط نکرده اند.

به عنوان سومین واکنش عربستان در پرونده ناپدید شده خاشقچی، این بار سعودی ها در اقدامی عوام فریبانه از رسانه ها یاری جسته و دست به دامان خبرگزاری رویترز شدند. خبرنگار این رویترز در گزارشی مصور با گشت و گذار داخل کنسولگری عربستان در استانبول سعی در القای صحت ادعاهای عربستان در خصوص عدم حضور خاشقچی در ساختمان کنسولگری داشت، در جریان این گزارش سرکنسول عربستان با نشان دادن داخل برخی از کمدها در برابر دوربین تاکید داشت که خاشقچی در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول نیست اما این در حالی است که کنسولگری عربستان از وجود دوربین ها در داخل سفارت و بر بالای دیوار شیشه ای بود که در مقابل مراجعه کنندگان قرار داشت غافل بود.

واکنش دیگری که از سوی عربستان اتخاذ شد، ورود اشخاصی به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول و ادعای این کنسولگری درخصوص این که این اشخاص عربستانی بوده و با هدف انجام تحقیقات به کنسولگری رفته بودند و این در حالی است که این واقعه 5 روز پس از ناپدید شدن خاشقچی رخ داد.

پربیننده ترین خبرها