پیروزی ایران در لاهه؛ آمریکا مکلف شده به حوزه دارو، کشاورزی و تجهیزات هواپیمایی آسیب نزند

پیروزی ایران در لاهه؛ آمریکا مکلف شده به حوزه دارو، کشاورزی و تجهیزات هواپیمایی آسیب نزند
سه شنبه 17 مهر 1397 - 08:23

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رای دادگاه لاهه را پیروزی مهمی برای جمهوری اسلامی ایران عنوان و خاطرنشان کرد که لاهه دولت آمریکا را مکلف کرده در خصوص تحریم به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، محصولات کشاورزی و تجهیزات هواپیمایی آسیبی وارد نکند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

ابراهیم گلمکانی روز دوشنبه در حاشیه نشست مشترک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خیریه های حوزه سلامت استان زنجان به خبرنگاران گفت: به رغم اینکه دولت آمریکا معتقد است تحریم هایی را در حوزه دارو و غذا انجام نداده اما مصادیق فراوانی وجود دارد که به این حوزه ها آسیب وارد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس با توجه به مشکل تحریم ها و وجود برخی اختلالات اقتصادی در کشور، ستادی در وزارت بهداشت تحت عنوان 'تدابیر ویژه' به ریاست وزیر بهداشت تشکیل شده و هر هفته این ستاد جلسه برگزار می کند و در واقع لحظه به لحظه وضعیت دارو و کمبودهای بوجود آمده را بدقت رصد می کند.
این مسئول ادامه داد: این ستاد تلاش دارد محصولات اولیه دارویی مورد نیاز کارخانه های دارویی را به انداره کافی وارد کند و در این راستا ارتباط خوبی بین بانک مرکزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و گمرگ انجام شده است.
وی تاکید کرد: شاید در برخی اقلام کمبود های دارویی وجود داشته باشد، اما مشکل قابل توجه دارو و غذا در کشور نداریم و ستاد یاد شده نیز همچنان با قوت به کار خود ادامه می دهد.
به گزارش ایرنا، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: رویکردهای مختلف در حوزه مجمع خیرین سلامت وجود دارد و نمی توان همه آنها را تجمیع کرد که انجام دادن آن در عمل بسیار سخت است.
وی خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تلاش دارد طی بازدید از استان های مختلف و آشنایی با ظرفیت های حوزه خیری با رایزنی ها مشکلات بوجود آمده برطرف شود.

پربیننده ترین خبرها