«حیدر العبادی» وزیر کشور را به عنوان رئیس جدید سرویس امنیتی عراق معرفی کرد

«حیدر العبادی» وزیر کشور را به عنوان رئیس جدید سرویس امنیتی عراق معرفی کرد
سه شنبه 17 مهر 1397 - 12:46

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور در عراق طی دو حکم ریاستی دو تن از وزرایش را با حفظ سمت کنونی به عنوان رئیس جدید سرویس امنیتی و مشاور امنیت ملی کشور معرفی کرد.

العالم _ عراق

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق، شب گذشته (دوشنبه شب 9 اکتبر)، با اتخاذ تصمیمی جدید، «قاسم الاعرجی» وزیر کشور دولتش را با حفظ سمت به عنوان رئیس سرویس امنیت ملی کشور معرفی کرد.

به نوشته پایگاه خبری «بغداد پست»، حیدر العبادی طی یک حکم ریاستی دیگر، همچنین «عرفان الحیالی» وزیر دفاع را به عنوان مشاور امنیت ملی معرفی کرد.

 العبادی در اواخر ماه آگوست گذشته با صدور فرمانی، «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق، رئیس سرویس امنیت ملی و رئیس سازمان حشد الشعبی را از هر سه منصب برکنار کرده بود.

بر اساس سند منتشر شده در «بغداد پست»، نخست‌وزیر عراق طی حکم ریاستی به شماره 316 وزیر کشور را به عنوان رئیس سرویس امنیت ملی و در حکم شماره 317، وزیر دفاع کابینه‌اش را را به عنوان مشاور امنیت ملی معرفی کرده است.

این در حالی است که «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق از سوی پارلمان جدید این کشور مامور تشکیل کابینه جدید است و فشار زیادی بر روی او درباره انتخاب دو وزیر کشور و دفاع وجود دارد. برخی خواستار انتخاب افرادی مستقل و فراحزبی برای این پستها هستند و برخی دیگر، خواستار دادن این پستهای کلیدی به احزاب بر اساس شایستگی‌های کسب کرده در انتخابات اخیر، هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها