بازشماری دستی آراء انتخابات پارلمانی منطقه کردستان عراق

بازشماری دستی آراء انتخابات پارلمانی منطقه کردستان عراق
سه شنبه 17 مهر 1397 - 13:45

اتحادیه میهنی کردستان عراق با اشاره به میزان زیاد اعتراض احزاب منطقه کردستان به نتایج اولیه انتخابات پارلمانی این منطقه، از بازشماری دستی آراء این انتخابات، خبر داد.

العالم - عراق

اتحادیه میهنی کردستان عراق، اعلام کرد که کمیساریای انتخابات منطقه کردستان به زودی بازشماری دستی آراء در برخی از حوزه‌های رأ‌ی‌گیری را که علیه آنها شکایت شده، آغاز خواهد کرد.

«غیاث السورجی» عضو این حزب در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومة» اظهار داشت: کمیساریای انتخابات  منطقه کردستان شماری از صندوق‌های رأی را که در معرض تخلف و تقلب انتخاباتی از سوی برخی احزاب کُردی بوده، بررسی خواهد کرد و آراء موجود در آنها را به طور دستی بازشماری خواهد کرد.

وی افزود که حزب دموکرات کردستان متهم ردیف اول تقلب در انتخابات اخیر برگزار شده در منطقه کردستان است و کمیساریای مستقل انتخابات تاکنون یک هزار و 45 شکایت و اعتراض درباره نتایج اولیه انتخابات دریافت کرده است. اتحادیه میهنی کردستان و سایر احزاب اپوزیسیون کُرد نیز یک کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی مسئله تقلب در این انتخابات تشکیل داده‌اند و شکایات خود را به کمیساریا تحویل داده‌اند تا متخلفان را شناسایی کند.

السورجی هشدار داد و گفت که در صورت عدم شناسایی تخلفات صورت گرفته از سوی کمیساریا، کمیته حقیقت‌یاب مذکور، چندین تصمیم اتخاذ خواهد کرد و مهمترین آنها عدم تایید نتایج نهایی انتخابات و تحریم پروسه سیاسی در منطقه کردستان خواهد بود.

حزب «الجماعة الاسلامیة» کردستان نیز یکشنبه پیش اعلام کرد که میزان تقلب در این انتخابات به بیش از 20 درصد می‌رسد و دو حزب اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان بیش از 20 کرسی پارلمانی را با تخلف کسب کرده‌اند.

کمیساریای عالی انتخابات منطقه کردستان، پنجشنبه پیش نتایج اولیه انتخابات برگزار شده در 30 سپتامبر را پس از شمارش 85 درصد آراء اعلام کرد که بر اساس آن حزب دموکرات کردستان در صدر قرار دارد و بیشترین کرسی‌های پارلمانی این منطقه را کسب کرده‌است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها