ویکی‌لیکس: دلارهای سعودی دلیل بی‌توجهی روزنامه‌های انگلیس به موضوع خاشقچی است

ویکی‌لیکس: دلارهای سعودی دلیل بی‌توجهی روزنامه‌های انگلیس به موضوع خاشقچی است
سه شنبه 17 مهر 1397 - 16:13

سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» دریافت پول از عربستان سعودی را دلیل بی‌توجهی رسانه‌های انگلیسی به قضیه ناپدید شدن خبرنگار عربستانی منتقد حکومت سعودی، عنوان کرد.

العالم - اروپا

سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» با حمله به روزنامه‌های انگلیسی طی توییتی به این نکته اشاره کرده است که هیچ یک از روزنامه‌های انگلیسی در صفحه اول نسخه روز دوشنبه (دیروز) خود، درباره «جمال خاشقچی» روزنامه نگار ناپدید شده و منتقد حکومت سعودی مطلبی چاپ نکرده‌اند.

به نوشته سایت شبکه خبری «آر.تی»، سازمان افشاگر ویکی‌لیکس همچنین گفته است که رسانه‌های انگلیسی همگی از سعودی‌ها پول می‌گیرند.

در حالیکه نگرانی‌ها درباره سرنوشت خبرنگار سعودی در ترکیه رو به افزایش گذاشته بود و رسانه‌هایی چون «رویترز» و «آسوشیتدپرس» درباره سرنوشت خاشقچی مطلب منتشر کرده بودند، روزنامه‌های انگلیس دیروز صفحات اصلی خود را با مطالبی غیر از این چاپ کردند. 

علاوه بر ویکی‌لیکس، برخی کاربران توییتر نیز عکس‌العمل روزنامه‌های انگلیس به قضیه خاشقچی را با عکس‌العمل متفاوت آن‌ها به برخی خبرهای دیگر درباره خبرنگاران، برای مثال «آرکادی بابچنگوم» خبرنگار روسی مقایسه کردند. برخی روابط نزدیک عربستان سعودی با دولت انگلیس را دلیل سکوت رسانه‌های انگلیسی در موضوع خاشقچی عنوان کرده‌اند. 

آر.تی ادامه داد، در سال ۲۰۱۶ «خبرنگاران بدون مرز» گزارشی را منتشر کردند که شامل اطلاعاتی درباره جزییات اقدام عربستان سعودی در شکل دادن مطالب رسانه‌های خارجی در راستای تصویرسازی بین‌المللی مثبت از پادشاهی سعودی بود. 

به گزارش فارس؛ جمال خاشقچی خبرنگار منتقد سعودی‌ها که قصد داشت مدرکی برای تایید جدایی از همسر سابقش بگیرد تا با نامزد ترکیه‌ای خود ازدواج کند، هفته گذشته وارد کنسولگری عربستان در ترکیه شده بود اما دیگر از آن ساختمان خارج نشد.  شنبه‌شب خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول ترکیه‌ای گفت که خاشقچی احتمالا کشته شده است. 

با این حال مقامات ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور ضمن ابراز امیدواری برای زنده بودن خاشقچی از مقامات سعودی خواسته‌اند ثابت کنند که خاشقچی از ساختمان کنسولگری خارج شده است؛ خواسته ای که تا کنون از سوی مقامات سعودی بی پاسخ مانده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها