وزیر خارجه اردن:

گذرگاه «نصیب» پس از توافق درباره همه ترتیبات لازم بازگشایی می‌شود

گذرگاه «نصیب» پس از توافق درباره همه ترتیبات لازم بازگشایی می‌شود
سه شنبه 17 مهر 1397 - 16:10

وزیر خارجه اردن امروز تأکید کرد که گذرگاه «نصیب» واقع در مرز سوریه پس از توافق درباره همه ترتیبات لازم بازگشایی خواهد شد.

العالم - اردن

«جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان که به اردن سفر کرده است با «ایمن الصفدی» همتای اردنی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

الصفدی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت که همانگونه که قبلا نیز گفتیم ما خواهان بازگشایی مرز بین اردن و سوریه هستیم و مذاکرات فنی در حال انجام است و بازگشایی مرز نیز زمانی رخ می‌دهد که کمیته‌های فنی درباره همه ترتیبات و اقدامات لازم توافق کنند.

طبق گزارش خبرگزاری عمون اردن، وزیر خارجه لبنان نیز به شوخی گفت: «امیدواریم گذرگاه نصیب هر چه سریع‌تر باز شود تا برادران اردنی ما زودتر بتوانند سیب لبنانی میل کنند.»

ارتش سوریه 15 تیر ماه گذشته گذرگاه مرزی نصیب را که مهم‌ترین گذرگاه جنوب سوریه است به کنترل خود درآورد؛ این مسئله پس از پیشروی ارتش سوریه در استان درعا رخ داد.

گذرگاه نصیب در استان درعا واقع شده که ارتش سوریه آن را آزاد کرد و آزادسازی این استان تأثیر زیادی در روابط سیاسی سوریه و اردن و فعالیت مجدد اقتصادی خواهد داشت.

باسیل همچنین بر اهمیت بازگشایی این گذرگاه تأکید کرد. وی در خصوص آوارگان سوری نیز اظهار داشت که باقی ماندن سوری‌ها در اردن و لبنان به منزله «بمب ساعتی» است و بهترین مکان برای آوارگان بازگشت به کشورشان است. 

باسیل اشاره کرد که بازگشت آوارگان به سوریه بایستی موازی با تحقق ثبات در این کشور صورت گیرد. 
طبق اعلام کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل تعداد آوارگان سوری در اردن حدود ۶۵۰ هزار نفر است در حالیکه اردن تعداد این آوارگان را ۱.۵ میلیون نفر اعلام کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها