چه‌کسی جایگزین نیکی هیلی می شود؟

چه‌کسی جایگزین نیکی هیلی می شود؟
سه شنبه 17 مهر 1397 - 20:02

یک منبع آگاه به تفکرات دولت ترامپ گمانه‌زنی‌هایی درباره گزینه جایگزینی سفیر مستعفی آمریکا در سازمان ملل متحد مطرح کرده است.

العالم - آمریکا

یک منبع آشنا به نحوه تفکر دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره گزینه جانشینی «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل آغاز شده «ریچارد گرنل»، سفیر آمریکا در آلمان یکی از گزینه‌هایی است که ممکن است برای تصدی این سمت در نظر گرفته شود. 

این منبع که خواسته نامش فاش نشود درباره ریچارد گرنل گفت: «او فردی از جنس خود آنها است.»

ریچارد گرنل ۸ سال مدیر دفتر ارتباطات و دیپلماسی عمومی نماینده آمریکا در سازمان ملل بوده و از این لحاظ، با سابقه‌ترین سخنگوی این کشور در سازمان ملل به شمار می‌رود. او علی‌رغم تغییر چهار سفیر بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ سمتش را حفظ کرد.

او یکی از دیپلمات‌های حال حاضر دولت آمریکا با افراطی‌ترین مواضع درباره ایران است و از این لحاظ همسویی خاصی با دولت ترامپ و نیکی هیلی دارد.

لحن تحکم‌آمیز گرنل به فاصله کوتاهی بعد از تصدی سمت سفیر آمریکا در آلمان که از شرکت‌های آلمانی خواسته بود سریع‌تر بازار ایران را ترک کنند جنجالی شد.وی در توئیترش نوشته بود: «شرکت‌های آلمانی باید هر چه سریع‌تر فعالیت‌های خود در ایران را کاهش دهند.»

این سخنان گرنل با واکنش‌های تند در میان نمایندگان جریان‌های مختلف سیاسی در آلمان رو به رو شد و حتی برخی خواستار احضار سفیر آمریکا به وزارت خارجه آلمان شدند.

دونالد ترامپ مارس سال جاری که هنوز صلاحیت گرنل در مجلس سنا بررسی نشده بود از او دفاع کرد و از نمایندگان دموکرات در این مجلس بابت مانع‌تراشی در این فرایند انتقاد کرد.

واشنگتن‌تایمز نوشته عامل دیگری که نام گرنل را به عنوان گزینه جانشینی هیلی معرفی می‌کند روابط نزدیک او با «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید است. گرنل در زمانی که بولتون سفیر آمریکا در سازمان ملل بود، سخنگوی او بود. 

فارس

پربیننده ترین خبرها