آخرین اخبار پیرامون ناپدید شدن جمال خاشقچی؛

مشاور ویژه بن سلمان، مامور شکنجه خاشقچی/ تکه تکه کردن بدن معارض سعودی در 2 ساعت

مشاور ویژه بن سلمان، مامور شکنجه خاشقچی/ تکه تکه کردن بدن معارض سعودی در 2 ساعت
چهارشنبه 18 مهر 1397 - 11:09

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام ارشد وزارت امور خارجه ترکیه گزارش داد : خبرنگار عربستانی جمال خاشقجی 2 ساعت پس از ورودش به کنسولگری عربستان در ترکیه ترور شد.

العالم - عربستان سعودی 

نیویورک تایمز نوشت: یک مقام ارشد وزارت امور خارجه ترکیه روز سه شنبه گفت که مسئولان امنیتی کشورش به این نتیجه رسیده اند که خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است و ترور وی به دستور دربار سعودی بوده است .

این مقام ارشد ترکیه که روزنامه نیویورک تایمز نامش را فاش نکرد، ترور خاشقجی را سریع و پیچیده خواند و افزود : مزدوران سعودی 2 ساعت پس از ورود خاشقجی به کنسولگری عربستان در استانبول وی را کشتند و با ارۀ بزرگی که با خود آورده بودند، جسدش را تکه تکه کردند.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و دیگر مقامات ارشد سعودی خبر ترور خاشقجی و تکه تکه کردن جسدش را رد می کنند و مدعی هستند که خاشقجی کمی پس از ورودش به کنسولگری بیرون رفت و ساختمان کنسولگری را ترک کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از مقامات سعودی خواسته است که برای اثبات ادعای خود دلیل و مدرک ارائه کنند.

سرویس امنیتی ترکیه به این نتیجه رسیده است که خاشقجی به دستور دربار سعودی ترور شده است.

مقام ارشد وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد : 15 مزدور سعودی روز سه شنبه با دو هواپیما وارد ترکیه شدند و آن روز همان روزی است که خاشقجی ناپدید شد.

مقام ترکیه ای افزود: این پانزده نفر چند ساعت بعد خاک ترکیه را ترک کردند . یکی از این پانزده نفر کارشناس کالبدشکافی بود و به نظرمی رسد که برای نظارت بر تکه تکه کردن جسد خاشقجی به ترکیه آمده بود.

خبر دیگر اینکه کاربران شبکه های اجتماعی در عربستان اعلام کردند که "سعود القحطانی" مشاور دربار سعودی یکی از توئیت های خود را که در آن فعالان سیاسی و حقوقی را تهدید به ترور کرده بود، حذف کرد.

القحطانی که رئیس فدراسیون امنیت سایبری عربستان است، مخالفان نظام سعودی را به "مرگ" تهدید کرده بود و پس از اینکه کاربران شبکه های اجتماعی توئیت وی را به طور گسترده منتشر کردند، توئیت تهدید آمیز خود را حذف کرد.

 

القحطانی در زیر توئیت خود عبارت " لیست  سیاه" را نوشته بود که منظورش تهدید به مرگ مخالفان نظام سعودی بود.

کاربران شبکه های اجتماعی در عربستان القحطانی را به دست داشتن در ناپدید شدند و ترور خاشقجی متهم می کنند و خواستار پیگرد و محاکمه وی هستند.  

سناتور ارشد آمریکا: عربستان خاشقچی را کشته است

سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، در مصاحبه با روزنامه دیلی بیست تاکید کرد همه چیز نشان می‌دهد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مشهور عربستانی، هفته گذشته در داخل کنسولگری کشورش در استانبول ترکیه کشته شده است. 

او گفت: با اطلاع یافتن از گزارش‌های سری اطلاعاتی از داخل کاپیتال (کنگره) به این نتیجه رسیدم که همه چیز نشان می‌دهد جمال خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است.

نامزد خاشقچی خواستار انتشار تصاویر دوربین های مدار بسته شد

نامزد خاشقچی خواستار انتشار تصاویر دوربین های مدار بسته اطراف کونسولگری عربستان در استانبول شده است

او همچنین از مقامات آمریکا خواستار تسریع در بررسی ها برای یافتن خاشقچی شده است

آخرین مصاحبه خاشقجی

سه روز قبل از آن که جمال خاشقجی به ترکیه برود٬ در یک کنفرانس و در مصاحبه با بی.بی.سی. عربی٬ از اقدامات عربستان سعودی در ساکت کردن منتقدین و مخالفین٬ انتقاد کرده است.

ورود سه نفر به کنسولگری عربستان سعودی

بامداد امروز خبرگزاری آناتولی ترکیه از این موضوع خبر داد که نیمه‌شب گذشته٬ سه نفر وارد ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شده و پس از یک ساعت از این ساختمان خارج شده‌اند. یکی از این افراد یک ساک بزرگ و نامتعارف در دست داشته که به‌احتمال قوی مرتبط با تجهیزات ویژه پلیسی است.

جست‌وجو به‌دنبال یک دستگاه ون سیاه

رسانه‌های ترکیه اعلام کرده‌اند که بررسی تیم‌های اطلاعاتی ترکیه نشان داده که دو ساعت پس از ورود خاشقجی به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول٬ یک دستگاه ون مرسدس  بنز سیاه از این ساختمان خارج شده و مشخص نیست به کجا رفته است.

همچنین روزنامه آکشام اعلام کرده که علاوه بر این ون سیاه٬ یک بی.ام.و. و یک خودروی دیگر نیز در همان دقایق خارج شده و به خیابانی در نزدیکی کنسولگری رفته‌اند که تمام دوربین‌های امنیتی آن خیابان از کار انداخته شده‌اند.

جمال خاشقچی کیست؟

روایتی کوتاه از ناپدید شدن خاشقچی

خاشقچی چهارشنبه گذشته برای انجام کار اداری مربوط به ازدواجش از آمریکا به ترکیه و کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرده بود.

پلیس ترکیه شنبه شب گذشته اعلام کرد که منتقد سعودی به احتمال قوی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته و جسد وی با خودرو به بیرون از کنسوگری منتقل شده است

پربیننده ترین خبرها