کره جنوبی برچیدن تحریم‌های کره شمالی را بررسی می‌کند

کره جنوبی برچیدن تحریم‌های کره شمالی را بررسی می‌کند
چهارشنبه 18 مهر 1397 - 10:55

دولت کره جنوبی مسئله لغو برخی تحریم‌ها علیه کره شمالی را بررسی می‌کند و نقش واسطه خود میان آمریکا و کره شمالی را ادامه می‌دهد.

العالم - آسیا

دولت کره جنوبی مسئله برچیدن بخشی از تحریم‌ها علیه کره شمالی را بررسی می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، «کانگ کیونگ-وا» وزیر خارجه کره جنوبی امروز (چهارشنبه) در پارلمان این کشور گفت که مسئله لغو تحریم‌های کره شمالی در مشورت با دیگر مقام‌های کره جنوبی در حال بررسی است و تلاش‌ها برای کمک به تسهیل گفت‌وگوهای خلع سلاح اتمی میان کره شمالی و آمریکا در حال انجام است. 

وی افزود «بر پایه همکاری نزدیک با آمریکا، نقشی فعال برای ایجاد زمینه مشترک میان کره شمالی و آمریکا ایفا می‌کنیم».

بسیاری بر این باورند که «مون جائه این» رئیس جمهور میانه‌روی کره جنوبی نقش واسطه برای گفت‌وگوها میان «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا داشته است. 

در یک سال گذشته رهبر کره شمالی سه بار با رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کرده و طرفین درباره موضوعات مختلف برای کاهش تنش در شبه جزیره کره از جمله خلع سلاح اتمی گفت‌وگو کرده‌اند. 

کیم و ترامپ نیز برای اولین بار ماه ژوئن (خرداد) گذشته با یکدیگر دیدار کرده بودند. قرار است دیدار دوم سران آمریکا و کره شمالی بعد از برگزاری انتخابات میان‌دوره در آمریکا یعنی بعد از ۶ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار شود. 

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا یکشنبه گذشته به پیونگ یانگ سفر و با رهبر کره شمالی دیدار کرده بود. طرفین برای دیدار دوم کیم و ترامپ توافق کردند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها