نصرالله حق دارد به خود ببالد

نصرالله حق دارد به خود ببالد
جمعه 21 مهر 1391 - 12:58

سردبير روزنام? فرامنطقه اي القدس العربي، با اشاره به سخنان شب گذشته سيد حسن نصرالله نوشت: دبيركل حزب الله لبنان در سخنان روز پنج شنبه خود به عمليات ارسال هواپيماي بدون سرنشين پرداخت كه با طي صدها كيلومتر و عبور از دريا، وارد آسمان صحراي النقب در جنوب فلسطين اشغالي شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، عبدالباری عطوان تحلیلگر برجسته جهان عرب امروز در یادداشتی، سخنان دیشب نصرالله را پیامی قاطع به  اسرائيل دانست، مبني بر اين كه اگر در آينده جنگي آغاز شود اين جنگ قطعا با جنگ هاي پيشين اختلاف چشمگيري خواهد داشت.

وی در بخشی از این مقاله آورده است: عمليات پرواز هواپيماي بدون سرنشين بر فراز آسمان صحراي نقب ، عملياتي نظامي بي نظيري بوده و در  60 سال گذشته اولين باري است كه هواپيمايي عربي با عبور از سيستم هاي رادار ارتش رژيم صهيونيستي، حريم هوايي سرزمين هاي اشغال شده فلسطين را در هم مي شكند و قبل از آنكه هواپيماهاي پيشرفته اسرائيل موفق به سرنگوني آن شوند ، ازادانه در آسمان صحراي نقب به پرواز در مي آيد.

وی با تأکید بر بی سابقه بودن این اقدام، تصریح کرد: ورود هواپيماي حزب الله لبنان به اسمان سرزمين هاي اشغالي شده فلسطين تا كنون سابقه نداشته است و  اين مساله اسرائيلي ها را نگران كرده است و بيش از اين نيز نگران خواهد كرد، چرا که اين هواپيما از سوي نيروي هوايي حزب الله و با کمک ايران مونتاژ شده است.

عطوان با اشاره به غافلگیری رژیم صهیونیستی از این عملیات، افزود: سيد حسن نصرالله در سخنان پيشين خود درباره توان غافلگيري حزب الله نكاتي را مطرح كرده بود و قطعا مسائل غافلگير كننده ديگري كه از اسرار راهبردي براي حزب الله قلمداد مي شود، وجود دارد كه در آينده اي نه چندان دور اسرائيلي ها را متعجب مي كند؛ اسرائيل پيش از اين نيز طي جنگ جولاي 2006 و در پي  اصابت موشكهاي حزب الله به عمق سرزمين هاي اشغال شده فلسطين و انهدام تانك "مركاوا" كه از عجايب صنايع نظامي رژيم صهيونيستي به شمار مي رفت، غافلگير شده بود. اما هواپيماي بدون سرنشين به راستی براي لبناني ها و نيز جهان عرب و مسلمانان افتخار است، زيرا بيانگر توانايي آنان در مقابله با تكنولوژي نظامي غرب و غرور اسرائيلي ها و برتري نظامي آنان است  كه از سوي آمريكا حمايت مي شوند و با كمك اين كشور به همه اسرار و امکانات لازم براي توسعه صنايع نظامي خود دست مي يابند.

وی با یادآوری جنگ 33 روزه اسرائیل و حزب الله، خاطرنشان کرد: سيد حسن نصرالله از اعتبار قابل توجهي بر خوردار است و با قدرت و استناد به اطلاعات و حقايقي سخن مي گويد. وی پيش از اين  جهان اسلام را به تماشاي صحنه انهدام كشتي جنگي اسرائيل نزديك سواحل لبنان با موشك پيشرفته فراخواند و گفت : به دريا بنگرید و صحنه انهدام اين كشتي راببینید! سپس كشتي اسرائيل در دريا با همان موشكي منهدم شد كه از مهمترين تجهيزات  غافلگير كننده براي اسرائيل درجنگ 33 روزه بود.

امت عرب اميدوار بود كه كشورهاي  عربي - به ويژه آنهايي كه  صدها ميليارد دلار براي خريد تسليحات امريكايي و اروپايي هزينه مي كنند - بتوانند چنين هواپيمايي را توليد و به اين رژيم اعلام كنند كه قدس را فراموش نكرده اند و اشغال مسجد الاقصي را نمي پذيرند، اما متاسفانه اين مساله رخ نداد و اين هواپيما به دست ايرانيان توليد شد.

اولين واكنش اسرائيل به ورود چنين هواپيمايي به سرزمين هاي اشغال شده فلسطين و نفوذ آن تا چند كيلومتري راكتورهاي هسته اي ديمونا اسرائيل، نصب سامانه موشكي جديد نزديك شهر حيفا به منظور پيشگيري از حمله به اين پايگاه هسته اي است، اما نمي توان حدس زد كه اسرائيل به چه اقدامي فراتر از اين اقدام دست بزند و آيا جنوب لبنان را هدف حمله  قرار دهد، یا اين كه بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي به بهانه مشغوليت به برگزاري انتخابات كنست، از نقض حريم هوايي اين رژيم چشم پوشي مي كند.

جهان عرب در حال تغيير است و اسرائيل ديگر تنها قدرت در اين منطقه قلمداد نمي شود، و سيد حسن نصرالله حق دارد كه به اجراي عمليات ياد شده مباهات ورزد، چرا كه پيش بيني ها و حساب و كتاب اسرائيل را بر هم زد، آن هم در زماني كه بسياري از اعراب، اين رژيم و قدس اشغال شده را به فراموشي سپرده اند و حتی به سمت تل آويو دست دوستي گشوده اند.



پربیننده ترین خبرها