گروه های تروریستی مانع اجرای توافقات ترکیه و روسیه می شوند

گروه های تروریستی مانع اجرای توافقات ترکیه و روسیه می شوند
چهارشنبه 18 مهر 1397 - 14:52

برنامۀ خلع سلاح های سنگین گروه های مسلح فعال در مناطق حومۀ استان های ادلب و حماه طبق مادۀ اول توافق ترکیه و روسیه به زودی پایان می یابد.

العالم - سوریه 

این در حالیست که منابع نظامی سوری اعلام کردند، گروه های تروریستی همچنان از بیرون بردن سلاح های سنگین خود از حومۀ غربی استان حلب خودداری می کنند.  

با نزدیک شدن نیمۀ اکتبر 2018 چشم ها به توافق ترکیه و روسیه دوخته شده است، گروه های مسلحی ائتلاف موسوم به "جبهه ملی آزادسازی" سلاح های سنگین خود را شامل توپ، تانک، خودروی شنی دار و موشک انداز از مناطق استقرار خود در حومۀ حماه و ادلب بیرون می برند و این کار به زودی به پایان خواهد رسید ولی برخی گروه های افراطی که در لیست گروه های تروریستی گنجانده شده اند، از بیرون بردن سلاح های سنگین خود خودداری می کنند.  

از جمله گروه های مندرج در لیست گروه های تروریستی که، آشکارا، با توافق ترکیه و روسیه مخالفت و پنهانی آن را اجراء کردند، گروه "حارس دین" است که در مناطق حومۀ حماه و ادلب فعالیت می کند.

گروه های تحریر الشام و جیش العزه که در غرب شهر حلب فعالیت می کنند، همچنان با خروج خود از منطقه ای که به منطقه آتش بس تبدیل خواهد شد، مخالفت می کنند.

افسر بازنشسته هیثم خلیل در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم در سوریه گفت: به خواست خداوند توافقات حاصله اجرایی خواهد شد و افراد مسلح به طور کلی از غرب حلب عقب نشینی خواهند کرد زیرا عقب نشینی آنها باعث نجات این شهر و برقراری امنیت در آن می شود و به مردم اطمینان خاطر می دهد و مردم می توانند در مسیر مواصلاتی حلب، حماه و دمشق که جاده ای مهم است، تردد کنند.

کارشناسان معتقدند که اگر توافق ترکیه و روسیه کاملاً اجراء شود، امنیت مناطق غربی شهر حلب تأمین می شود، ادلب و حومه اش با کمترین تلفات و خسارات به آغوش دولت سوریه برمی گردد و بزرگترین مسیر مواصلاتی بین المللی سوریه یعنی جاده حلب – دمشق فعالیت خود را ازسرمی گیرد.

به نظر می رسد که توافق ترکیه و روسیه درباره ایجاد منطقه آتش بس به خوبی پیش می رود و فقط باید دولت ترکیه گروه های افراطی را مجبور به عقب نشینی از این منطقه کند.

پربیننده ترین خبرها