وزارت حقوق بشر یمن: عربستان و امارات مرتکب جنایات جنگی در یمن شده اند

وزارت حقوق بشر یمن: عربستان و امارات مرتکب جنایات جنگی در یمن شده اند
جمعه 20 مهر 1397 - 08:28

وزارت حقوق بشر با انتشار بیانیه ای ضمن تاکید بر ارتکاب جنایات جنگی از سوی ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان و همکاری امارات خواستار تشکیل کمیته ای بین المللی درخصوص تحقیق در جنایات ضد انسانی این ائتلاف در یمن شد.

العالم-یمن

به گزارش خبرنگار العالم از یمن، وزارت حقوق بشر این کشور بیانیه ای را در محکومیت حملات عربستان و امارات به شهر الدریهمی در استان الحدیده منتشر کرد.

در متن این بیانیه آمده است: با گذشت سه سال و هفت ماه از آغاز حملات شبه جهانی علیه یمن با رهبری نظامی آل سعود و آل نهیان همچنان جنایات این ائتلاف در بالاترین حد خود علیه غیرنظامیان اعم از کودکان، زنان و جوانان ادامه دارد و زیرساخت ها و اماکن فرهنگی و تاریخی ادامه دارد، تازه ترین این جنایات حملات هوایی و دریایی گسترده(بیش از 34حمله هوایی) به شهر الدریهمی در استان الحدیده است که در جریان این حملات بیمارستان عمومی الدریهمی و بیمارستان مادران و کودکان یمن مورد حمله قرار گرفت که در آن شمار زیادی از کودکان و شیرخوارگان و همچنین زنان باردار حضور داشتند که در جریان این حملات دهها نفر از این زنان و کودکان کشته و زخمی شدند.

در این بیانیه تصریح شده است: در همه استان های یمن جنایت جدیدی از سوی ائتلاف ضد یمن اتفاق می افتد و در استان الدریهمی نقض آشکار قوانین بین المللی حقوق بشری و توافقنامه های چهارگانه ژنو درخصوص جنایات جنگی، جنایات کشتار جمعی و جنایات ضد انسانی محسوب می شود.

وزارت حقوق بشر یمن همچنین در این بیانیه به شدت این جنایات را محکوم کرده و خواستار تشکیل یک کمیته بین المللی شامل کارشناسان نظامی و حقوقی جهت انجام تحقیقات درخصوص جنایات ائتلاف ضد یمن شده و همچنین بر لزوم محاکمه عاملان این جنایات در محاکم بین المللی شد.

پربیننده ترین خبرها