فارین پالیسی: پرونده خاشقچی ممکن است به برکناری محمد بن سلمان بینجامد

فارین پالیسی: پرونده خاشقچی ممکن است به برکناری محمد بن سلمان بینجامد
جمعه 20 مهر 1397 - 11:47

نشریه فارین پالیسی، چاپ آمریکا در گزارشی اعلام کرد که پرونده ناپدید شدن جمال خاشقچی، نویسنده منتقد عربستانی ممکن است جایگاه محمد بن سلمان را به خطر بیندازد.

العالم-عربستان سعودی

در این گزارش آمده است که ناتوانی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در بهبود وضعیت اقتصادی در این کشور و بحران ناپدید شدن جمال خاشقچی می تواند این تصور را در ذهن پدر و افراد خانواده حاکمه در عربستان ایجاد کند که وی برای منصب پادشاهی عربستان و ولیعهدی مناسب نیست.

این نشریه همچنین تاکید کرده است که درصورت پیروزی دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای آمریکا که در ماه نوامبر برگزار خواهد شد، ممکن است که برخی از توافقنامه های فروش سلاح آمریکا به عربستان لغو شود.

در همین ارتباط بروس ریدل مشاور چهار تن از رؤسای جمهوری آمریکا (از جرج بوش پدر تا باراک اوباما) در این خصوص می گوید: ولیعهد عربستان(محمد بن سلمان) هم اکنون از حمایت پدرش برخوردار است اما من غافلگیر نخواهم شد اگر محمد بن سلمان در آینده از سمت خود برکنار و یا ترور شود.

وی در ادامه افزود: با این وجود انتظار نمی رود واشنگتن اقدام ویژه ای در پرونده خاشقچی انجام دهد چرا که دولت ترامپ اهمتی برای حقوق بشر قائل نیست و قراردادهای تسلیحاتی میلیارد دلاری نیز مزید بر علت هستند.

پربیننده ترین خبرها