عربستان سعودی از اقدام ترکیه در پرونده «خاشقچی» استقبال کرد

عربستان سعودی از اقدام ترکیه در پرونده «خاشقچی» استقبال کرد
جمعه 20 مهر 1397 - 21:29

عربستان سعودی از اقدام ترکیه در موافقت با طرح ریاض برای تشکیل تیم حقیقت‌یاب مشترک در پرونده ناپدید شدن روزنامه‌نگار معروف سعودی استقبال کرد.

العالم- عربستان سعودی  

منبعی مسئول در عربستان سعودی شامگاه جمعه از موافقت ترکیه با پیشنهاد کشورش در پرونده «جمال خاشقچی»، رونامه‌نگار سعودی معروف و منتقد دولت سعودی استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، این منبع سعودی اعلام کرد که کشور از اینکه ریاست جمهوری ترکیه با طرح ریاض برای تشکیل تیم حقیقت‌یاب جهت روشن شدن سرنوشت قاشقچی استقبال و تقدیر کرد.

منبع مسئول سعودی موافقت ترکیه با طرح مذکور عربستان سعودی را «مثبت» خواند و گفت که به توانایی تیم مشترک ترکی-سعودی و همکاری اعضای این تیم در مأموریت محوله، «اعتماد کامل» دارد.

آقای «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه پنجشنبه شب اعلام کرد که به درخواست عربستان سعودی، تیم مشترکی جهت بررسی پرونده جمال خاشقچی تشکیل شده است.

این درخواست سعودی بعد از آن مطرح شد که مجامع بین‌المللی و آمریکا از ریاض خواستند سرنوشت جمال خاشقچی را که در کنسولگری سعودی واقع در شهر استانبول ناپدید شده، مشخص کند.

جمال خاشقچی، ستون نویس روزنامه واشنگتن پست آمریکا سه‌شنبه هفته گذشته به همراه نامزد ترکیه‌ای خود «خدیجه چنگیز» برای انجام کارهای ازدواج خود به کنسولگری سعودی مراجعه می‌کند و پس از آن ناپدید می‌شود.

این هفته برخی رسانه‌ها از جمله «دیلی بیست» نوشت که خاشقچی قصد داشت یک حزب و تشکیل سیاسی-ملی برای حمایت از دموکراسی در کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی تشکل دهد و همین مسئله باعث سر به نیست شدن او شود.

فارس 

پربیننده ترین خبرها