مجلس انگلیس خواستار تحقیق درباره سرنوشت خاشقچی شد

مجلس انگلیس خواستار تحقیق درباره سرنوشت خاشقچی شد
شنبه 21 مهر 1397 - 13:03

نشریه «میدل ایست آی» گزارش داد: نمایندگان مجلس عوام انگلیس در نامه‌ای خطاب به وزیر خارجه این کشور خواستار تحقیقات کامل درباره سرنوشت 'جمال خاشقچی' روزنامه‌نگار منتقد آل سعود در ترکیه شدند.

العالم ـ عربستان سعودی

بنابر گزارش میدل ایست آی، در این نامه، نمایندگان انگلیس هشدار داده‌اند ماجرای خاشقچی پیامدهای جدی را در آینده روابط با عربستان سعودی دارد. انگلیس بایستی تحقیقات کاملی را درباره ابعاد ناپدید شدن خاشقچی صورت دهد و حاضر باشد با مقام‌های سایر کشورها در تحقیقات شان همکاری کند.
جمال خاشقچی هفته گذشته برای ثبت و دریافت مدارک مربوط به ازدواجش به کنسولگری عربستان در استانبول رفت اما ازآنجا خارج نشده و هنوز خبری در مورد زنده‌بودن وی وجود ندارد.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، خاشقچی توسط 15 مأموری که در روز و ساعت حضور او در کنسولگری، از عربستان به استانبول رفته بودند، به قتل رسیده است و قاتلان نیز به کشور خود بازگشته‌اند. 
روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از مقام‌های آمریکایی و ترکیه‌ای نوشته است، دولت ترکیه به مسئولان آمریکا گفته است که مستنداتی صوتی و تصویری در اختیار دارد که ثابت می‌کند، «جمال خاشقچی» در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته‌شده است. 
خاشقچی 59 ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به‌عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرده و به آمریکا رفته بود.
سفیر عربستان سعودی در لندن دیروز برای اولین بار پس از ناپدید شدن خاشقچی طی اظهارنظری گفت: تحقیقات درباره سرنوشت خاشقچی در جریان می‌باشد و اظهارنظر در این رابطه، تا مشخص شدن نتیجه تحقیقات زود است.
«محمد بن نواف آل سعود» این اظهارات را در گفت‌وگو با شبکه خبری بی.بی.سی عنوان کرد.
او مدعی شد که دولت عربستان تمایل دارد تا از سرنوشت خاشقچی مطلع شود و ابراز امیدواری کرد به ‌زودی ابعاد این حادثه روشن شود.
به گزارش ایرنا، هرچند دولت عربستان هرگونه اتهامی را در رابطه با این حادثه رد می‌کند، اما انگلیس و آمریکا به‌عنوان دو متحد اصلی ریاض در غرب خواستار ارائه توضیح مقام‌های این کشور در این رابطه شده‌اند.
وزیر امور خارجه انگلیس در گفت‌وگو با سفیر عربستان در لندن و همتای سعودی خود هشدار داده که لندن چنین جرائمی را جدی تلقی می‌کند و افزود: تداوم دوستی میان دو کشور به رعایت ارزش‌های مشترک بستگی دارد.

پربیننده ترین خبرها