رهبر حزب شیعیان پاکستان:

تهران، اسلام آباد و بغداد، کمیته مشترک اربعین تشکیل دهند

تهران، اسلام آباد و بغداد، کمیته مشترک اربعین تشکیل دهند
شنبه 21 مهر 1397 - 15:05

رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان و از احزاب پیشروی شیعیان این کشور، پیاده روی اربعین را تجلی وحدت شیعه و سنی توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و عراق باید برای رسیدگی به امور زائران و حل مشکلات آنان، کمیته مشترک هماهنگی و همکاری تشکیل دهند.

العالم ـ آسیا

علامه راجا «ناصر عباس جعفری» با اشاره به این که لازم است برای حل مسائل پیش روی زائران، مسئولان ایران، پاکستان و عراق، کمیته هماهنگی متشکل از مسئولان وزارتخانه های امور خارجه، کشور و امور مذهبی تشکیل دهند، به ایرنا گفته، همانطور که ایران و عراق همه ساله با آغاز دهه اول محرم و ایام منتهی به اربعین حسینی، نشست های هماهنگی برای تدارک بهتر این رویداد مذهبی برگزار کرده و به دستاوردهای موفق نیز می رسند، دولت پاکستان نیز می بایست با همکاری این دو کشور کمیته هماهنگی تشکیل دهد که هدف اصلی آن رسیدگی به مسائل زائران پاکستانی در مناطق مرزی از جمله گذرگاه های مرزی زمینی است.
علامه جعفری خاطرنشان در خصوص دستاوردهای دیدارهای خود با مقامات پاکستانی در موضوع اربعین نیز گفت: دیدارهای مهمی با وزیر مشاور امور در کابینه دولت پاکستان برگزار شده است و همچنین قرار است روزهای آینده نیز با سفیر عراق در اسلام آباد نشستی برگزار شود.
این رهبر حزب شیعی شیعیان پاکستان گفت: رویدادهای تاریخی عاشورا و اربعین حسینی، محدود به یک قشر دینی یا یک کشور نیست بلکه در کنار شیعیان، برادران اهل سنت نیز برای حضور در این رویدادها سهم داشته که این پیام روشن برای جهانیان در خصوص وحدت محکم میان امت اسلام است.
رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با قدردانی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در منطقه مرزی میرجاوه برای استقبال از زائران پاکستانی به ویژه نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به زائران پاکستان، گفت: سازمان های مردم نهاد می توانند برای ارائه تسهیلات برای زائران پاکستانی نیز وارد میدان شوند، مثلا آستان قدس رضوی تدارکات بسیاری را برای زائران پاکستانی در مرز میرجاوه فراهم کرده بنابراین طرف پاکستانی نیز می تواند در این خصوص با آستان قدس رضوی همکاری کند.
وی افزود: دولت فعلی پاکستان به ویژه وزیر مشاور امور کشور، نگاه مثبتی برای رسیدگی به مسائل پیش روی زائران دارد تا جایی که وزیر کشور، فردی را به عنوان رابط این وزارتخانه و حزب مجلس وحدت مسلمین تعیین کرده که هدف اصلی این اقدام نیز، رسیدگی فوری به مسائل ذکر شده خواهد بود.
علامه راجا ناصر عباس جعفری بار دیگر از دولت پاکستان خواست تا نسبت به هماهنگی های لازم با دولت های جمهوری اسلامی ایران و عراق در راستای ارائه امکانات بهتر به زائران قدم بردارد.
وی گفت: موضوع زائران پاکستانی تنها به دهه اول محرم یا اربعین حسینی ختم نمی شود بلکه در تمامی ماه های سال زائران پاکستانی برای زیارت امکان مقدس در ایران و عراق به این کشورها سفر می کنند، لذا موضوع ارائه تسهیلات به زائران چه مسیر زمینی یا مسیرهای هوایی، همواره باید در دستور کار دولت پاکستان قرار گیرد.
علامه جعفری افزود: در ایام محرم و اربعین بسیاری از شرکت های هواپیمایی خارجی از جمله شرکت های متعلق به کشورهای حوزه خلیج فارس از فرصت تردد بی شمار زائران پاکستانی استفاده کرده و حتی آنان تعداد پروازهای خود از مبدا شهرهای مختلف پاکستان را نیز افزایش می دهند، اما نکته مهم این است که چرا شرکت های ایرانی و پاکستانی نباید وارد این عرصه شده و از این فرصت استفاده کنند، زیرا سهم این دو کشور برای ارائه تسهیلات به شهروندان خود بیش از دیگر شرکت های خارجی است.
این رهبر برجسته شیعیان پاکستان گفت: رویدادهای جهانی مانند اربعین حسینی نه تنها باعث تعمیق روابط میان مردم کشورها شده، بلکه حضور میلیونی اعضای جامعه امت اسلامی در این رویداد وحدت را تقویت کرده و دشمنان اتحاد جهان اسلام را ناامید می کند.

پربیننده ترین خبرها