ژاپن 62 هواپیمای جنگی از آمریکا می‌خرد

ژاپن 62 هواپیمای جنگی از آمریکا می‌خرد
يکشنبه 22 مهر 1397 - 06:42

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد قصد دارد با هدف تقویت ناوگان دفاعی خود، در سال های آینده 62 هواپیمای جنگی از جمله 20 جنگنده اف 35 از آمریکا خریداری کند.

العالم-آسیا

روزنامه ژاپن تودی روز یکشنبه اعلام کرد ژاپن قرار است این خریدهای نظامی را ظرف پنج سال آینده و با هدف تقویت توان دفاعی کشور در برابر چین و نقض حریم هوایی این کشور توسط پکن انجام دهد.

وزارت دفاع ژاپن روز گذشته اعلام کرد جت های نیروی هوایی دفاع از خود این کشور در 6 ماه گذشته 345 بار برای مقابله با هواپیماهای چینی که ممکن بود حریم هوایی ژاپن را نقض کنند به پرواز درآمدند.

در این گزارش آمده است جت های ژاپنی در 6 ماه گذشته 58 بار برابر با 20 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل برای مقابله با هواپیماهای چینی به پرواز درامده اند که بیانگر تنش های هوایی دو کشور است.

وزارت دفاع ژاپن به منظور خرید تجهیزات و تسلیحات موشکی پیشرفته از آمریکا، بودجه دفاعی 47 میلیارد دلاری برای سال مالی 2019 میلادی پیش بینی کرده است.

این در شرایطی است که وزارت دفاع این کشور اعلام کرده است در صورت خریدهای بیشتر و تمرکز دولت بر برنامه های نظامی برای مقابله با چین و کره شمالی، احتمالا این رقم باز هم افزایش خواهد یافت.

تقویت نیروی هوایی با مجهز کردن جنگنده های اف 15 و تحقیق بر روی موشک های فوق سرعت برای حراست از جزایر دور افتاده ژاپن و همچنین تقویت دفاع سایبری و فضایی به دستور 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن، از دیگر برنامه های وزارت دفاع در بودجه دفاعی مذکور است.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها