روسیه، ادعای تلاش برای کودتا در مونته‌نگرو را «مضحک» خواند

روسیه، ادعای تلاش برای کودتا در مونته‌نگرو را «مضحک» خواند
يکشنبه 22 مهر 1397 - 14:49

وزارت خارجه روسیه ادعای دادستان کل مونته‌نگرو مبنی برمداخله ماموران اطلاعات ارتش روسیه در طرح‌ریزی ادعایی کودتا در سال 2016 در مونته‌نگرو و تلاش برای ترور رئیس جمهور این کشور را رد کرد.

 

العالم _ اروپا

وزارت خارجه روسیه امروز (یکشنبه) در واکنش به اظهارات «میلیووژ کاتنیک» دادستان کل ویژه مونته‌ نگرو مبنی بر تلاش مسکو برای کودتا در این کشور، چنین اتهاماتی را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: «ظاهرا، کاتنیک دادستان کل ویژه تصمیم گرفته به مسابقه مضحک‌ترین اتهام ضدروسی ملحق شود. به مدت دو سال، این مقام قضایی مونته‌نگرویی، به طور فعال به دنبال "مدارک انکارناپذیر" درباره به اصطلاح کودتای حکومتی انجام گرفته در اکتبر ۲۰۱۶ در پودگوریتسا بوده است، که ادعا شده عوامل جی.آر.یو در آن شرکت داشته‌اند».

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است:‌ «همان‌طور که بارها گفته‌ایم، طرف روسی قویا هرگونه احتمال مداخله رسمی در آن تلاش‌های تصورشده برای اقدامی غیرقانونی را رد کرده و باور دارد که چنین اتهاماتی بی‌اساس و پوچ هستند».

این بیانیه اشاره کرده که در جریان دادگاه رسیدگی به این پرونده، وکلای روس پاسخ مسکو را ارائه کرده‌اند، اما دادستان کل مونته‌نگرو مدعی شده که این برگه ممکن است به گاز سمی آغشته باشد و باید مورد آزمایش قرار گیرد.  وزارت خارجه روسیه درباره این رفتار این مقام قضایی مونته‌نگرو نوشته است: «این اظهارات دادستان کل مونته‌نگرو، نشان دهنده وضعیت ناراحت‌کننده امور در سیستم قضایی مونته‌نگرو است.»

دادستان کل مونته‌نگرو در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ مدعی شده بود گروهی از ساکنان صربستان،‌ مونته‌نگرو و روسیه سعی داشتند حمله‌ای تروریستی را در ماه اکتبر همان سال در این کشور انجام دهند. در نتیجه ۲۰ نفر دستگیر شدند و چند ماه در زندان بودند. همچنین وی دو شهروند روس را متهم کرد با دادن پول و شرکت در «کودتا» سعی داشتند رئیس جمهور مونته‌نگرو را ترور کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها