ویدئویی از لحظه انهدام ناو اماراتی و توان دریایی یمن برای نخستین بار

يکشنبه 22 مهر 1397 - 16:15

در مستندی که شبکه «المسیره» آن را پخش کرد برای اولین بار لحظه هدف قرار گرفتن ناو اماراتی «سویفت» و نیز بسیاری از توانایی‌های دریایی دیگر ارتش یمن نمایش داده شد.

العالم _ یمن

شبکه «المسیره» وابسته به «انصارالله» یمن مستندی درباره توانایی‌های دریایی ارتش یمن به نام «البحر المسجور» (دریای آتشین) پخش کرد.

در این مستند که هفته گذشته، برای اولین بار لحظه هدف قرار گرفتن ناو اماراتی «سویفت» از چند زاویه نشان داده می‌شود؛ همچنین درگیری مستقیم سه ساعته نیروی دریایی ارتش یمن با افراد باقی‌مانده از کادر ناو اماراتی منهدم شده نیز به تصویر کشیده شده است.

مهرماه دو سال پیش (1395) یگان موشکی ارتش یمن این ناو را در سواحل المخا (جنوب غرب) هدف قرار داد (+) و منهدم کرد.

در ادامه این مستند بسیاری از سامانه‌های موشکی دریایی ارتش یمن از جمله «المندب» به نمایش گذاشته می‌شود.

در مستند مذکور علاوه بر نشان دادن تعدادی از عملیات‌های نیروی دریایی و دفاع ساحلی ارتش یمن در سواحل این کشور و بندر «المخاء»، تعدادی از مین‌روب‌های ائتلاف متجاوز از جمله «القانصه» را نمایش می‌دهد که طی عملیات‌های نیروی دریایی یمن منهدم و از خدمت خارج شده‌اند.

جنگ عربستان علیه یمن از ششم فروردین سال 1394 آغاز شده و هنوز ادامه دارد. این جنگ که با حمایت سیاسی و تسلیحاتی و مشارکت محدود آمریکا، فرانسه، انگلیس و مشارکت مستقیم امارات (و برخی کشورهای دیگر مثل سودان) در قالب «ائتلاف عربی»‌ و به رهبری عربستان ادامه دارد، تاکنون بیش از 50 هزار یمنی را به کام مرگ کشانده است. 

پربیننده ترین خبرها