وزیر دفاع هلند: در جنگ سایبری با روسیه هستیم

وزیر دفاع هلند: در جنگ سایبری با روسیه هستیم
يکشنبه 22 مهر 1397 - 18:59

بعد از ادعای هلند و انگلیس مبنی بر کشف شبکه اطلاعاتی روسیه که قصد حمله سایبری در این کشورها را داشتند، وزیر دفاع هلند گفت که آمستردام در جنگ سایبری با مسکو است.

العالم - اروپا

«آنک بایلِولد» وزیر دفاع هلند امروز (یکشنبه) خبر داد که این کشور در «جنگ سایبری» با روسیه است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بایلِولد در گفت‌وگو با یک رسانه محلی درباره اتهام هلند به تلاش ماموران اطلاعات ارتش روسیه برای حمله سایبری به مقر «سازمان منع سلاح‌های شیمیایی» در «لاهه» گفت آنچه اتفاق افتاده، واقعا خطرناک است. 

هفته گذشته هلند سفیر روسیه در این کشور را به اتهام تلاش چهار تبعه روس، از اعضای «جی.آر.یو»، ماموران اطلاعات ارتش روسیه، برای حمله سایبری در لاهه فراخوانده بود. هلند و انگلیس مدعی شدند که یک شبکه اطلاعاتی روس را شناسایی کرده‌اند و مانع حمله سایبری آنان شده‌اند. 

همچنین دولت انگلیس مدعی شده بود بخش سایبری «جی.آر.یو» برای حمله به تاسیسات شیمیایی «پورتون داون» در انگلیس هم تلاش کرده است.

روسیه در واکنش به این اظهارات گفته که هیچ مدرکی برای این اتهامات وجود ندارد و آن را تبلیغات سوء‌ و صحنه سازی شده علیه روسیه نامید. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز گفته بود این چهار تبعه روس برای سفری عادی به هلند رفته بودند. 

وزیر دفاع هلند امروز گفت همیشه افرادی وجود دارند که سعی در مداخله در زندگی مردم هلند به روش‌های گوناگون داشته‌اند تا بر دموکراسی در این کشور تاثیر بگذارند. وی افزود، هلند باید خود را از ساده‌لوحی در این حوزه رها کرده و اقداماتی را انجام دهد.

بایلِولد در ادامه گفت که هلند برای خدمات امنیتی بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کند تا در صورت لزوم اقدامات بیشتری انجام دهد. 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها