واکنش سازمان ملل به جنایت اخیر ائتلاف سعودی در «الحدیده» یمن

واکنش سازمان ملل به جنایت اخیر ائتلاف سعودی در «الحدیده» یمن
يکشنبه 22 مهر 1397 - 20:54

سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن حمله هوایی دیروز ائتلاف سعودی به ۲ اتوبوس حامل آوارگان یمنی در منطقه «جبل راس» استان الحدیده، از ائتلاف خواست تا به قوانین انسانی بین‌المللی احترام بگذارد.

العالم - عربستان سعودی

حمله روز شنبه ائتلاف سعودی به اتوبوس‌های در حال حرکت آوارگان یمنی در منطقه «جبل راس» استان الحدیده، واکنش‌های بین‌المللی به همراه داشته است.

به گزارش المسیره، سازمان ملل از زبان هماهنگ کننده امور بشردوستانه خود، بمباران ۲ اتوبوس حامل آوارگان را که تازه‌ترین جنایت ائتلاف سعودی در غرب یمن است، محکوم کرده است.

خانم «لیز گراندی» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «این حادثه وحشتناک را نهادهای سازمان ملل فعال در یمن محکوم می‌کنند؛ حادثه‌ای که هیچ شکی در هدف قرار دادن غیرنظامیان وجود ندارد.»

در این بیانیه از ائتلاف سعودی خواسته شده که به قانون انسانی بین‌المللی احترام گذاشته شود.

وزارت بهداشت یمن دیشب (شنبه شب) اعلام کرد که در حمله هوایی به این ۲ اتوبوس، ۱۹ نفر از یمنی‌ها کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

جنگنده‌های وابسته به ائتلاف سعودی در ۲۱ شهریورماه سال جاری، منطقه «کیلومتر ۱۶» استان الحدیده را با هدف «پشتیبانی شبه نظامیان»، هدف حملات کور خود قرار دادند که در پی آن، ۱۵نفر از شهروندان یمنی جان باختند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، از مارس ۲۰۱۵ (فرودرین ماه ۱۳۹۴) آغاز شده و موجب کشته و زخمی شدن هزاران نفر از غیرنظامیان یمنی شده است.

طبق گزارش یک روزنامه آمریکایی، تلفات جنگ در یمن به دستکم ۵۰ هزار نفر رسیده، اما رسانه‌های بین‌المللی همچنان آمار قبلی خود مبنی بر 10 هزار کشته را تغییر نمی‌دهند.

در حالی که تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن با حمایت کشورهای غربی همچنان ادامه دارد، روزنامه «واشنگتن‌پست» نوشته است که آمار واقعی کشته‌های این تجاوز چندین برابر رقمی است که رسانه‌های غربی می‌گویند.

در ادامه این گزارش، از روایت یک نهاد مستقل و مطالعاتی درباره تلفات جنگ‌ها به نام «ACLED» خبر داده که در آن آمده است: «تلفات جنگ در یمن در حد فاصل ژانویه ۲۰۱۶ تا اواخر جولای ۲۰۱۸ نزدیک به ۵۰ هزار نفر است».

پربیننده ترین خبرها