مشاور ترامپ: در اعمال تحریم علیه عربستان بسیار جدی هستیم

مشاور ترامپ: در اعمال تحریم علیه عربستان بسیار جدی هستیم
يکشنبه 22 مهر 1397 - 21:44

مشاور اقتصادی ترامپ می‌گوید در صورتی که مشخص شود سعودی‌ها خاشقچی را به قتل رسانده‌اند، دولت آمریکا قطعا علیه آن‌ها وارد عمل می‌شود.

العالم - آمریکا

«لری کودلو» مشاور ارشد اقتصادی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه گفت تهدید اعمال تحریم علیه عربستان سعودی به دنبال مفقود شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، بسیار جدی است.

ترامپ روز شنبه تحت فشار رسانه‌ها و در پاسخ به سوالات متعددی که از او درباره واکنش آمریکا به قتل احتمالی خاشقچی پرسیده شد، گفت در صورتی که ثابت شود سعودی‌ها واقعا چنین کاری کرده‌اند، «مجازات سختی» در انتظار آن‌هاست. وی با این حال تصریح کرد که او به دنبال توقف فروش سلاح به عربستان نخواهد بود.

به نوشته پایگاه «پالیتیکو»، کودلو که ریاست شورای ملی اقتصادی دولت آمریکا را در اختیار دارد، در گفت‌وگو با شبکه «فاکس نیوز ساندی» گفت: «روشن است که او بسیار بسیار جدی است.»

وی افزود: «نمی‌خواهم پیش‌داوری کنم. اگر دریابیم که واقعا سعودی‌ها دخیل بوده‌اند، او تصمیم خواهد گرفت که چه اقدامی مناسب است. الان این را نمی‌دانم. شاید فعلا هیچ‌کس نداند. اما حرف‌های او را جدی بگیرید، اگر سعودی‌ها نقشی داشته باشند و اگر خاشقچی کشته شده یا آسیب دیده باشد یا هر اتفاق بد دیگری افتاده باشد، او وارد عمل خواهد شد. این راهبرد او بوده. چیزی که می‌گوید را باور کنید.»

خاشقچی که از پارسال به دلیل مخالفت با برخی سیاست‌های «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی تبعید خواسته به واشنگتن را برگزید، از سه‌شنبه دو هفته پیش پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید شده است.

بر اساس گزارش‌های متعددی که در رسانه‌های نزدیک به دولت ترکیه منتشر شده، احتمالا این روزنامه‌نگار پس از ورود به ساختمان کنسولگری بازداشت، شکنجه و کشته شده است. گفته شده که بدن وی بعد از قتل تکه تکه و به بیرون از ساختمان منتقل شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها