البرادعی: ناپدید شدن خاشقچی، وجدان جهانیان را بیدار کرد

البرادعی: ناپدید شدن خاشقچی، وجدان جهانیان را بیدار کرد
يکشنبه 22 مهر 1397 - 22:39

دبیر کل پیشین آژانس بین المللی انرژی هسته ای روز یکشنبه ضمن نگرانی از سرنوشت جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی، تاکید کرد که این موضوع وجدان جهانیان را بیدار کرد.

العالم - عربستان سعودی

محمد البرادعی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: صرف نظر از نتیجه تحقیقات علت ناپدید شدن جمال خاشقچی، این موضوع موجب بیدار شدن وجدان جهانیان شد که مدتهای زیادی است به خواب رفته بودند.

تحقیقات انجام شده درباره علت ناپدید شدن انسانی که روی زمین سلاحی جز قلم ندارد، نشان می دهد که با وجود تلاش بعضی افراد برای از بین بردن اصول انسانیت، این اصول هنوز هم زنده هستند و روزنه امیدی برای آینده ما است. تداوم این بیداری تنها را نجات ما در آینده است.

برخی منابع غیررسمی خبری مدعی قتل خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد آل سعود توسط مأموران سرویس امنیتی سعودی پس از شکنجه در کنسولگری عربستان شده‌اند. 

بر اساس این اخبار، خاشقچی توسط 15 مأموری که در روز و ساعت حضور او در کنسولگری از عربستان به استانبول آمده بودند، به قتل رسیده و قاتلان نیز به کشور خود بازگشته‌اند. 

خاشقچی در مقالاتی که در روزنامه واشنگتن‌پست می نوشت، از جنگ عربستان در یمن، بحران اقتصادی با کانادا و دستگیری مدافعان حقوق زنان در عربستان انتقاد می کرد.

پربیننده ترین خبرها