کره شمالی درخواست آمریکا را رد کرد

کره شمالی درخواست آمریکا را رد کرد
دوشنبه 23 مهر 1397 - 14:43

 تارنمای روزنامه یومیوری ژاپن امروز دوشنبه فاش کرد 'پیونگ یانگ' درخواست 'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا مبنی بر در اختیار گذاشتن لیست تاسیسات هسته‌ای این کشور به آمریکا را نپذیرفته است.

العالم-آمریکا

به گزارش روزنامه یومیوری ژاپن رهبر کره شمالی همچنین در دیدار با پمپئو در سفر اخیر او به کره شمالی گفته است تا زمانی که اعتماد بین دو کشور ایجاد نشود اعلام این لیست ارزشی ندارد زیرا واشنگتن در صحت لیست شک می کند و مجددا درخواست لیست جدید می کند و این موضوع باعث بروز اختلاف خواهد شد.

'کیم جونگ اون' در دیدار با مایک با اشاره بر ضرورت اعتماد سازی میان دو کشور، خواستار اعلام پایان جنگ کره شد و گفت شکل گیری چنین شرایطی باعث خلع سلاح سریع شبه جزیره می شود.

'مایک پمپئو' در سفر اخیر خود به کره شمالی، در مورد روند خلع سلاح اتمی کره و همچنین تعین جزییات نشست آتی رهبران کره شمالی و آمریکا بحث و رایزنی کرد. 

پمپئو بعد از سفر یک روزه به کره شمالی در پیام توئیتری خود نوشته بود « دیدار خوبی در پیونگ یانگ با کیم داشتم ما به پیشرفت هایی در مورد توافق سنگاپور دست یافتیم بخاطر پذیرایی از من و تیم همراهم تشکر می کنم.»

وزیر امور خارجه ایالات متحده همچنین از اعلام آمادگی رهبر کره شمالی برای بازدید بازرسان بین المللی از تجهیزات آزمایش موشکی و هسته ای کره خبر داده بود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها