اهتزاز پرچم سوریه در گذرگاه «قنیطره» واقع در جولان اشغالی

اهتزاز پرچم سوریه در گذرگاه «قنیطره» واقع در جولان اشغالی
دوشنبه 23 مهر 1397 - 16:01

منابع خبری سوری اعلام کردند که که پرچم این کشور بر فراز گذرگاه قنیطره به اهتزاز درآمده است.

العالم-سوریه

 ساکنان منطقه جولان اشغالی سوریه دوم مهر ماه خواستار اعمال فشار به مقامات رژیم صهیونیستی شدندتا گذرگاه شهر «قنیطره» باز شود.

ساکنان جولان اشغالی اعلام کردند که خواستار تماس با خانواده و خویشاوندان خود در سوریه هستند؛ به ویژه اینکه ارتش سوریه چندی پیش توانست استان قنیطره را از تروریسم آزاد کرده و امنیت را بدان بازگرداند.

خبرگزاری رسمی سوریه امروز دوشنبه 23 مهر اعلام کرد که پرچم این کشور بر فراز گذرگاه قنیطره به اهتزاز درآمده است.

یک منبع آگاه روز گذشته اعلام کرد که قرار است امروز گذرگاه قنیطره با حضور شخصیتهای نظامی و رسمی سوریه باز شود و پرچم سوریه بر فراز آن به اهتزاز درآید.

این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود که قرار است نیروهای حافظ صلح «آندوف» در خط حائل بین سوریه و اراضی اشغالی مستقر شوند.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل دو روز پیش اعلام کرد که این سازمان با سوریه و رژیم صهیونیستی توافق کرده است که گذرگاه قنیطره در جولان اشغالی باز شود.

هیلی با بیان اینکه واشنگتن از بازگشایی گذرگاه قنیطره استقبال می‌کند، اعلام کرد که بازگشایی این گذرگاه به نیروهای بین‌المللی حافظ صلح این امکان را خواهد داد که تلاش خود را برای منع اقدامات خصمانه در این منطقه افزایش دهند.

وی همچنین از دمشق و تل‌آویو خواست که اجازه دهند نیروهای سازمان ملل وارد این منطقه شوند و سلامت آنان را تضمین کنند.

ادعای توافق سوریه و رژیم صهیونیستی با سازمان ملل در حالی مطرح می‌شود که هیچ مسئول رسمی سوری این توافق را تأیید یا تکذیب نکرده است.

ارتش سوریه اواسط خرداد ماه گذشته کنترل گذرگاه قنیطره را به دست گرفت. در واقع این گذرگاه، تنها گذرگاهی است که در خط آتش بس بین سرزمین‌های اشغالی با سوریه در بلندهای جولان واقع شده است.

منطقه تاریخی جولان در جنوب غربی سوریه در استان قنیطره واقع شده‌ است. این بلندی‌ها در سال 1967 در جریان جنگ شش روزه توسط اسرائیل اشغال شد. اسرائیل در سال 1982 این مناطق را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد، این اقدام هیچگاه مورد تایید سازمان ملل متحد قرار نگرفت.

منطقه القنیطره و گذرگاه آن با توجه به نزدیکی آن به دمشق از اهمیت استراتژیک و خاصی برخوردار است.

فارس

پربیننده ترین خبرها