سناتور روس از سیاست دوگانه آمریکا انتقاد کرد

سناتور روس از سیاست دوگانه آمریکا انتقاد کرد
دوشنبه 23 مهر 1397 - 15:17

رئیس کمیسیون سیاستگذاری شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) اعلام کرد: سیاست های دوگانه آمریکا در برابر عربستان سعودی شکاف بزرگی برداشته و کاملا مشهود است.

العالم ـ اروپا

سناتور «آلکسی پوشکوف» در توئیتی نوشت: دولت ترامپ تمام تلاش های ممکن را بکار می گیرد تا قراردادهای بزرگ با عربستان سعودی را حتی پس از قتل وحشیانه جمال خاشقچی خبرنگار عربستانی حفظ کند هر چند که برای کاخ سفید حفظ روابط با عربستان پس از قتل این خبرنگار کار آسانی نیست.
به گزارش ایرنا، جمال خاشقچی روزنامه نگار 59 ساله سعودی که بعد از انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، مجبور به ترک کشورش شد؛ دهم مهرماه پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول دیگر دیده نشده است.
به گزارش برخی رسانه های ترکیه، ماموران عربستان این روزنامه نگار منتقد را پس از ورود به کنسولی شکنجه کرده و سپس کشته اند و بخشی از اعضای بدن او را از کنسولگری خارج و بخشی دیگر را در حیاط کنسولگری خاک کرده اند.
دولت عربستان اگر چه این اتهامات را رد می کند و مدعی است که خاشقچی کنسولگری را ترک کرده است اما با وجود داشتن 10 دوربین مدار بسته، نتوانسته است صحنه خروج این روزنامه نگار از کنسولگری را به مقامات ترکیه نشان دهد.
تا لحظه انتشار این خبر، هنوز دولت روسیه در خصوص این حادثه اظهار نظری نکرده است و تنها بازتاب این رویداد و واکنش های جهانی به آن در رسانه های روسی منعکس می شود.

پربیننده ترین خبرها