مسئول شبكه آزادي بيان در فرانسه تاكيد كرد:

قطع شبكه العالم از يوتل ست به دستور آمريكا و اسرائيل

قطع شبكه العالم از يوتل ست به دستور آمريكا و اسرائيل
چهارشنبه 26 مهر 1391 - 12:21

مسئول شبكه آزادي بيان در فرانسه (ولتير) تاكيد كرد كه شركت خدمات ماهواره اي يوتل ست، در قطع برنامه هاي شبكه العالم، تسليم اراده آمريكا و رژيم صهيونيستي بوده است.

"آلن بنجاما" روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: قطع برنامه هاي شبكه هاي ايراني را بايد در چارچوب جنگ سنگين و شديد با اردوگاه امپرياليسم به رهبري آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستي ضد منطقه ارزيابي كرد. 

وي افزود: شركت خدمات ماهواره اي يوتل ست و ديگر شركت هاي پخش ماهواره اي فاقد استقلال هستند و از آمريكا براي تعيين سياست هاي خود دستور مي گيرند و از سياست هاي اين كشور تاثير مي پذيرند. 
بنجاما با بيان اين كه امروزه، رسانه ها به سازوكار جنگي تبديل شده اند، خاطر نشان كرد: اين مساله در سوريه و در ليبي بيش از هر جاي ديگري رخ نمود. در حال حاضر رئيس شبكه ولتير نيز در سوريه حضور دارد و در آن جا رسانه ها در كنار توپخانه و جنگنده ها، درگير جنگ هستند. 
وي تاكيد كرد كه روزنامه نگاران غربي از توصيه هاي سازمان هاي اطلاعاتي دستور مي گيرند، گفت: ماموريت آنها شيطنت براي زمينه سازي جنگ با افكار عمومي است و در اين راه همه قوانين و عرف هاي بين المللي را زير پا مي گذارند و در اين مجال به صورت يكسويه قراردادها را لغو مي كنند. 
مسئول شبكه آزادي بيان ولتير تصريح كرد: آن ها تمام امكانات خود را به كار مي گيرند تا رسانه ها را از پاسخ به اين اقدام بازدارند و اين عين نفاق است. 
وي افزود: غرب هيچ گاه از دموكراسي و آزادي بيان دفاع نمي كند و هر كس از آمريكا و اسرائيل انتقاد كند، از رساندن پيام خود محروم مي شود و در فرانسه و ديگر كشورهاي غربي به عنوان شيطان شناسانده مي شود و اتهاماتي در حد نازيسم و مبارزه با نژاد سامي به او وارد مي شود. 
مسئول شبكه آزادي بيان در فرانسه ( ولتير ) سپس از ايران خواست ماهواره هايي مخصوص به خود داشته باشد زيرا با توجه به هجمه همه جانبه آمريكا و رژيم صهيونيستي و ديگر كشورها ضد تهران، شبكه هاي ايراني نمي توانند آرا و نظرات خود را پخش كنند چون ماهواره ها در انحصار سرمايه داران وابسته به دشمنان ايران هستند. 
آلن بنجاما علت جنگ جهاني رسانه اي و اقتصادي ضد ايران را مواضع اين كشور در قبال رژيم اشغالگر اسرائيل دانست و گفت: " تيري ميسان " نويسنده فرانسوي كه رئيس شبكه ولتير است ناچار شد براي زنده ماندن به دمشق برود و در آن جا زندگي كند و علت اين پناه جويي، ترس از جان خود به سبب افكار و عقايد انتقادي اش عليه آمريكا و اسرائيل است. 
يادآور مي شود، شركت فرانسوي خدمات ماهواره اي يوتل ست، در راستاي تحريم هاي غيرقانوني و بي اساس اتحاديه اروپا عليه جمهوري اسلامي ايران،شركت سرويس دهنده پخش ماهواره اي هاتبرد را تحت فشار قرار داد تا از روز دوشنبه 15 اكتبر 2012 (24 مهر) فركانس ماهواره 12437 را قطع و از ارايه سرويس به شبكه هاي اين پكيج ماهواره اي خودداري و پخش همه شبكه هاي ماهواره اي ايراني را بر روي ماهواره مزبور قطع كند.16-21:4326

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها