برگزاری انتخابات مجلس افغانستان در برخی شعب به فردا موکول شد

برگزاری انتخابات مجلس افغانستان در برخی شعب به فردا موکول شد
شنبه 28 مهر 1397 - 13:27

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که به دلیل چالش های فنی در برخی مراکز رای گیری فعالیت شعب با ساعت ها تأخیر روبرو شد که به همین دلیل برگزاری انتخابات مجلس در شماری از این مراکز به فردا موکول شد.

العالم - آسیا

«عبدالبدیع صیاد» روز شنبه ساعت 12 و 30 دقیقه در یک کنفرانس مطبوعاتی حضور یافت و به خبرنگاران گفت که برخی مراکز رای گیری به دلیل مشکلات از روند زمان بندی شده برای فعالیت باز ماندند و این تصمیم با توجه به همین وضعیت اتخاذ شد.

وی گفت که در آن مراکزی که فعالیت صندوق های رای گیری با حداکثر سه ساعت تاخیر شروع شده باشد، زمان برگزاری به همین میزان تمدید می شود و انتخابات تا ساعت 20 در آن مراکز ادامه خواهد داشت.

صیاد بدون اشاره به تعداد یا مکان مراکز گفت در برخی شعب رای گیری که تا ساعت 13 امروز کارشان را شروع نکردند ، انجام انتخابات در آنها فردا انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان به کارمندان خود دستور داد که تیم های سیار به مناطقی که دچار مشکل هستند بفرستند و از وسایل فنی ذخیره استفاده کنند.

وی اضافه کرد که اگر هیچ راهی دیگری موجود نداشته باشد ، مراکزی که مشکلات فنی دارند می توانند بدون دستگاه بیومتریک و فهرست رای دهندگان کار خود را انجام دهند و امضا ناظران و شاهدان صندوق برای مستند کردن آرا اخذ شود.

نبود زمان کافی برای آموزش کارمندان که باید بتوانند از دستگاه های بیومتریک استفاده کنند، باعث شده که در شماری از مراکز رای گیری روند کار با مشکل و کندی مواجه شود.

امروز سومین دوره انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان از بعد سقوط طالبان با سه سال تاخیر نسبت به زمان قانونی خود آغاز شده است .

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها