قطع شبكه العالم براي حاكم كردن سياست خفقان

قطع شبكه العالم براي حاكم كردن سياست خفقان
پنج‌شنبه 27 مهر 1391 - 10:20

العالم - تعدادي از تشكلها و احزاب سياسي لبناني و فلسطيني اقدام شركت يوتل ست در قطع پخش برنامه هاي شبكه خبري العالم را ، دنبال كردن سياست هاي استكباري براي ايجاد خفقان و خفه كردن صداي حقيقت دانستند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم تشكلها و احزاب لبناني و فلسطيني ضمن محكوم كردن اقدام شركت يوتل ست در قطع پخش برنامه هاي شبكه خبري العالم از ماهواره هاتبرد خواستار تجديد نظر سريع در اين زمينه شدند.

تشكل "ديدار علما و روحانيون در شمال لبنان" در بيانيه اي، اعلام كرد: سياست حاكم كردن خفقان و خفه كردن صداي حقيقت، توسط محافل غربي به طور مكرر عليه همه شبكه هايي كه در مقابل طرح امريكايي صهيونيستي در جهان مي ايستند، دنبال مي شود ، مخصوصا كه براي پيشبرد طرحها و منافع خود بويژه در جهان عرب و اسلام پس از بهار عربي، رسانه ها را به عنوان وسيله تسلط بر ملتها در پيش مي گيرند.
تشكل ديدار علما و روحانيون ضمن حمايت از شبكه العالم و ديگر رسانه هاي آزاد، با حذف هر رسانه به صرف اختلاف در ديدگاهها مخالفت كرد.
از سوي ديگر، تشكل "روزنامه نگار دموكرات" در فلسطين نيز اقدام شركت اروپايي يوتل ست در ممانعت از پخش شبكه هاي ماهواره اي ايران از جمله شبكه عرب زبان "العالم" در ماهواره هاتبرد را محكوم كرد.
نهاد ابوغوش دبير اين تشكل و عضو دبيرخانه ائتلاف دفاع از آزادي بيان در فلسطين تاكيد كرد كه اين تصميم نوعي پاسخ به فشارهايي است كه از سوي محافل بانفوذ در دولت امريكا و كابينه رژيم اشغالگر اسراييلي اعمال مي شد و مغاير با شعارهاي فريبنده محافل امريكايي و اروپايي درباره آزادي بيان و حقوق بشر است.
وي اين اقدام را نوعي راهزني رسانه اي توصيف كرد و افزود: كابينه راست گراي تندرو نتانياهو، در چارچوب تلاش براي بزرگنمايي خطر ايران ؛ منحرف كردن ديدگاهها از اقدامات نژادپرستانه رژيم صهيونيستي و كشتار روزانه در فلسطين اشغالي، بيش از هر طرف ديگري به دنبال اعمال تحريمها عليه ايران است.
وي اظهارداشت : حذف شبكه هاي ماهواره اي ايران در واقع مجازاتي براي ميليونها بيننده عرب زبان و محروم كردن آنها از دريافت اطلاعات از منابع اصلي و با رعايت شيوه هاي حرفه اي و تلاش براي تحميل ديدگاه امريكا و اسراييل بر بينندگان و شنوندگان عرب زبان است.
ابوغوش از سازمانهاي فعال در زمينه آزادي بيان و برخورداري از حق دريافت اطلاعات و نيز سازمانهاي بين المللي روزنامه نگاران خواست تا اين اقدام خصمانه مغاير با ارزشهاي آزدي و دموكراسي را محكوم كنند و براي بازداشتن شركت اروپايي از اين اقدام ظالمانه خود وارد عمل شوند.
دبير تشكل روزنامه نگار دموكرات در فلسطين تاكيد كرد كه اختلاف در ديدگاها درخصوص هر مساله اي نبايد به حقوق بشر و معيارها و پيمانهاي بين المللي كه ضامن آزادي بيان و دريافت اطلاعات از منابع اصلي هستند، لطمه بزند.
جبهه خلق براي آزادي فلسطين نيز تصميم شركت يوتل ست براي منع پخش برنامه هاي شبكه العالم و ديگر شبكه هاي ايراني از ماهواره هاتبرد را محكوم كرد.
دفتر رسانه اي جبهه خلق براي آزادي فلسطين در بيانيه اي تاكيد كرد كه اين اقدام محدود كردن فعاليت رسانه اي و تلاش براي حاكم كردن خفقان و خفه كردن صداي خواهان مقابله با صهيونيستها و وحشيگري امپرياليستي در جهان عرب و بويژه در فلسطين است.
جبهه خلق نقش شبكه ماهواره اي العالم در حمايت از مساله فلسطين را ستود و هشدار داد كه قطع پخش برنامه ها، مي تواند به رويه اي حقوقي تبديل شود كه در قبال شبكه هاي ديگري كه باب طبع آمريكا و رژيم صهيونيستي نباشد، به كار گرفته شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها