ملت عربستان تحت ظلم و ستم آل سعود

ملت عربستان تحت ظلم و ستم آل سعود
پنج‌شنبه 27 مهر 1391 - 12:48

واشنگتن ـ مدير مركز دموكراسي و حقوق بشر در عربستان تاكيد كرد كه ملت اين كشور همچنان بيش از هر ملت ديگر در جهان عرب و اسلام از ظلم و ستم، نقض حقوق بشر و مشاركت نكردن در تعيين سرنوشت خود رنج مي كشد.

علي يامي در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: واقعيت نشان مي دهد كه عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان شخصيتي اصلاح طلب نيست و معرفي او به عنوان مردي كه خواهان اصلاحات است ، سخني بيهوده و بي ارزش و ساخته و پرداخته رسانه هاي عربستان است.
وي با بيان اينكه بازداشت شدگان سياسي بدون محاكمه در زندان بسر مي برند و حق ندارند وكيل اختيار كنند، افزود: حكومت عربستان به بهانه هاي امنيتي هرانتقادي را كه متوجه مسوولان و يا رسانه ها و يا شخصيتهاي ديني باشد، سركوب مي كنند، آل سعود به اين افراد اتهامات تروريستي وارد مي كند و آنها را تهديدي براي امنيت كشور مي داند.
مدير مركز دموكراسي و حقوق بشر در عربستان حمايت امريكا و غرب از رياض را محكوم كرد و اظهار داشت: امريكا منافعي در عربستان دارد و از هركس كه در كشورهاي عربي ، اسلامي و يا اروپايي در خدمت منافع كاخ سفيد باشند دفاع مي كند و سلاح در اختيارش مي گذارد.
اخيرا سازمان عفو بين الملل در بيانيه اي از مسئولان سعودي خواست به حق شهروندان عربستاني براي برگزاري تظاهرات و تجمع اعتراض آميز احترام بگذارد و نيروهاي امنيتي از بازداشت و توسل به زور ضد تظاهركنندگان و معترضان دست بكشند.
عفو بين الملل خاطرنشان كرد كه مسئولان سعودي بايد از اقدامات مستمر خود در جلوگيري از اعتراض شهروندان به بازداشتهاي گسترده دست بردارند.
دهها هزار نفر بدون محاكمه  در عربستان تحت بازداشت هستند و خانواده هايشان از سرنوشت آنها اطلاعي ندارند.
18:11

پربیننده ترین خبرها