حضور پنجاه انگلیسی در میان تروریست های سوریه

حضور پنجاه انگلیسی در میان تروریست های سوریه
جمعه 28 مهر 1391 - 11:32

روزنامه انگليسي تايمز روز گذشته افشا كرد كه سازمان اطلاعات انگليس، هويت فرمانده انگليسي گروه تروريستي 50 نفره اي را كه براي جنگ و درگيري عازم سوريه بودند، مشخص كرده است.

 به گزارش شبكه خبري العالم به نقل از روزنامه تايمز، سازمان اطلاعاتي انگليس توانست هويت مردي را كه کمتر از سی سال سن دارد و گمان مي رود كه دارای اصالت بنگالي باشد و جایگاه مهمی در گروه تروريستي بين المللي ويژه قتل و درگيري در سوريه دارد، مشخص كند.

 اين روزنامه افزود: حكومت انگليس درباره پديده عزيمت تروريستها به سوريه (به ويژه آنهايي كه ايديولوژي خشونت را در پيش مي گيرند و احتمال دارد كه روابطي با جنبش هاي جهادی بین المللی داشته باشند) نگران است و تاكيد مي كند كه اين افراد تهدیدی تروريستي براي انگليس به شمار مي آيند، زيرا پس از آموزش چگونگي استفاده از سلاح و مواد منفجره به انگليس بازمي گردند.

 روزنامه تايمز تاكيد كرد: اين جهادي اهل لندن در عمليات آموزش نظامي تروريست ها دست دارد و اين تروريست ها مانند خود اين شخص در لندن بسر مي برند. آنها مجموعه ای از جنگجويان چچني هستند كه از طريق تركيه عازم سوريه مي شوند.

 به گفته اين روزنامه، اداره پليس شهر لندن "اسكاتلند يارد" كامپيوترها و تلفن هاي همراه را از اماكن متعدد مصادره كرده كه با اين تروريستها مرتبط مي باشد و پس از بررسي آنها، سازمان امنيتي انگليس تعداد جنگجویان انگليسي كه در سوريه به می جنگند را  50 نفر برآورد كرده است كه اغلب آنها اصالتا آسيايي و برخي از شمال افريقا هستند و شماری از آنها نیز اروپايي تبار و يا از حوزه كارائيب هستند.

 روزنامه تايمز تاكيد كرد: بسياري از اين افراد به تركيه سفر مي كنند و از آنجا وارد سوريه مي شوند. برخي ديگر نیز از اروپا به عراق مي روند تا به گروه هاي داخل سوريه ملحق شوند.

 گزارش هاي رسانه اي غربي بسياري حاكي از وجود افراد مسلح بيگانه از كشورهاي مختلف (از جمله انگليس، پاكستان و افغانستان و عربستان و قطر و چچن) در ميان گروه هاي تروريستي مسلح است كه دست در سوريه به قتل و ترور مي زنند و از تفكر القاعده تبعیت می کنند.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها