یک وزیر سوری:

قطر، عربستان و تركيه تروریسم بین المللی را متوقف کنند

 قطر، عربستان و تركيه تروریسم بین المللی را متوقف کنند
جمعه 28 مهر 1391 - 13:22

دمشق(العالم)- وزير اطلاع رساني سوريه از قطر، عربستان و تركيه خواست به حمايت از تروريست ها پايان دهند زيرا حمايت آنها مانع از برگزاري آتش بس مي شود.

"عمران الزعبي" در گفت وگو با شبكه خبري العالم تاکید کرد: سه کشور قطر، عربستان و ترکیه بايد به دخالت ها در امور داخلی سوریه پایان دهند و مرزهايشان را كنترل و تسلیحات خود را از سوريه خارج کنند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه  با بیان اینکه آنکارا، دوحه و ریاض باید از شرکت در تروريسم بين المللي اجتناب کنند، افزود: سوريه با طرح عربي و نماینده اعزامي سازمان ملل متحد به این کشور تعامل خوبي داشت و نيروهاي مسلح خود را از شهرها خارج كرد اما اين اقدام باعث شد باندهاي مسلح، افراط گرايان القاعده بیش از گذشته به خشونت دامن بزنند.

وي پيشنهاد آتش بس "اخضر ابراهيمي"فرستاده سازمان ملل به سوريه را اقدامي مثبت ارزيابي و خاطر نشان كرد: بايد از تبدیل این تلاش ها به فرصتی برای تجدید قوای گروه های مسلح و حمایت بیشتر برخی کشورهای همجوار از این گروها جلوگیری کرد.  

الزعبی گفت: آتش بس ميان دو طرف و در شرايط خاص حقوقي صورت مي گيرد اما سوريه در معرض حملات گروه هاي مسلح قرار دارد كه با حمايت سازمان هاي جاسوسي كشورهاي همجوار و غيرهمجوار از مرزهاي بين المللي وارد سوريه شده اند و حق دمشق برای مقابله با آنها محفوظ است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه با اشاره به لزوم اجراي قطعنامه هاي مبارزه با تروريسم صادره ازسوی شورای امنیت بعد از حوادث یازدهم سبتامبر، درباره تركيه، قطر وعربستان به عنوان اعضاي سازمان ملل متحد،گفت:ادله کافی برای اثبات دست داشتن این کشورها در اقدامات تروریستی در سوریه، وجود دارد.  

.D-19-22:50

 

پربیننده ترین خبرها