فعالان مطبوعاتی و رسانه ای:

قطع شبکه های ایرانی، مصداق "تروریسم رسانه ای"

قطع شبکه های ایرانی، مصداق
شنبه 29 مهر 1391 - 15:33

فعالان مطبوعاتي و روشنفكران در نقاط مختلف جهان، قطع شبكه هاي ايراني از ماهواره اروپائي هاتبرد را مصداق "تروريسم رسانه اي" و مخالف اصول آزادي بيان و حقوق بشر عنوان كردند.

"محمد رياض العباسي" استاد دانشگاه نيروي هوايي پاكستان روز شنبه در گفت و گو با شبكه خبری العالم، تصميم اتحاديه اروپا برای تحريم شبكه هاي ايراني را محكوم کرد و گفت: این تصمیم به مثابه نقض آشکار منشور سازمان ملل درباره آزادي بيان فردي و اجتماعي است.

وی افزود: برخي شبكه هاي غربي  وابسته به صهيونيست ها اعتبارشان را نزد ملت هاي خود از دست داده اند؛ از اين رو مردم  برای شنیدن حقایق به سایر رسانه ها از جمله شبکه های ایرانی روی آورده اند.

"شرحبيل امجد راو" دبيركل اتحادیه روزنامه نگاران اسلام آباد هم ضمن محكوم كردن اقدام غربي ها در قطع شبكه هاي ايراني، غرب را به اعمال سياست دوگانه در قبال آزادي بيان و تلاش براي تحميل نظرات خود به ديگران متهم کرد.

"جاك بارات" استاد دانشگاه فرانسه نيز در این خصوص گفت: قطع شبكه العالم بيش از آن كه بيانگر قدرت باشد، نشانه ضعف اروپاست و من به عنوان يك فرانسوي از وضعيت پيش آمده براي سياست خارجي اروپا نگرانم.

وی افزود: متاسفانه ما از دورانی که فرانسه در تصمیم گیری ها آزاد و مستقل بود،فاصله گرفته ایم.

"اسامه دليل" مدير بخش امور بين الملل روزنامه الاهرام مصر نیز  اين اقدام اروپا را علیه بخش مهمي از سازمان همكاري اسلامي و جنبش غیر متعهدها دانست.

وي خاطرنشان كرد، سازمان همكاري اسلامي و جنبش غیر متعهدها امروز بايد به اين اقدام اروپا كه از ماهواره به عنوان وسيله اي براي توهين به اراده و خواست ملت ها استفاده مي كند، پاسخ دهند.

MKH-20-11:03

پربیننده ترین خبرها