حزب الله لبنان: تسلیم تحریم و فشار نمی‌شویم

حزب الله لبنان: تسلیم تحریم و فشار نمی‌شویم
شنبه 5 آبان 1397 - 00:47

به دنبال تشدید تحریم های آمریکا علیه حزب الله لبنان، شیخ «علی دعموش» نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد که این حزب تسلیم تحریم ها و فشارها از هر نوعی که باشد، نمی شود.

العالم - لبنان

دعموش این سخنان را در حالی روز جمعه مطرح کرد که ساعاتی پیش از آن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قانون تشدید تحریم ها علیه حزب الله را که به تصویب کنگره این کشور رسیده بود، به امضا رساند.
بر اساس اعلام کاخ سفید، هدف از این قانون جلوگیری کامل حزب الله از دسترسی به شبکه مالی بین المللی و کاهش برخورداری از منابع مالی است.
بر اساس این قانون هر شخص یا گروهی که با حزب الله و نهادهای وابسته به آن وارد همکاری و تماس شود مشمول تحریم های آمریکا خواهد شد.
آمریکا، حزب الله را گروه تروریستی می داند.
بسیاری از ناظران معتقدند ناامیدی از رویارویی نظامی با حزب الله، آمریکا را به عنوان متحد اصلی رژیم صهیونیستی به سمت افزایش تحریم های مالی و اقتصادی علیه این حزب واداشته است.
آمریکا به دنبال آن است تا با افزایش رایزنی ها با گروه های مختلف لبنانی و نهادهای مالی این کشور، حزب الله را در داخل لبنان منزوی کند.
شیخ دعموش در بخش دیگر سخنانش تاکید کرد که حزب الله خواهان تشکیل دولت در سریعترین زمان ممکن است.
وی گفت: آنهایی که در مسیر تشکیل دولت مانع تراشی می کنند تا طی روزها و ماه های آینده شرایط برای تحمیل مطالباتشان فراهم شود اشتباه می کنند، چرا که هر رویدادی معادلات سیاسی موجود و وزن سیاسی گروه ها را تغییر نخواهد داد.
بیش از پنج ماه از معرفی «سعد الحریری» به عنوان نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان می گذرد اما وی هنوز نتوانسته این ماموریت را به سرانجام برساند.

پربیننده ترین خبرها