سران آلمان، فرانسه، ترکیه و روسیه امروز درباره سوریه تشکیل جلسه می‌دهند

سران آلمان، فرانسه، ترکیه و روسیه امروز درباره سوریه تشکیل جلسه می‌دهند
شنبه 5 آبان 1397 - 13:47

سران آلمان، فرانسه، ترکیه و روسیه امروز در استانبول تشکیل جلسه می‌دهند تا درباره تحولات سوریه رایزنی کنند.

العالم - سوریه

سران آلمان، ترکیه، فرانسه و روسیه امروز شنبه در قالب نشستی چهارجانبه‌ در استانبول، تحولات سوریه را بررسی خواهند کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، مقامات می‌کوشند تا راهکاری سیاسی برای پایان‌دادن به جنگ داخلی در این کشور بیایند. مسایلی مانند وضعیت اراضی در سوریه و  منطقه غیرنظامی در شمال غربی استان ادلب از جمله مسایلی هستند که در دستور کار نشست امروز قرار دارند.

رسانه‌های روسی اعلام کرده‌اند که قرار است «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه این نشست با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود ملاقاتی داشته باشد.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه هم نمایندگان کشورهای خود در این نشست خواهند بود.

«ابراهیم کالین» سخنگوی اردوغان دیروز (جمعه) گفت: «ترکیه انتظار دارد که این نشست زمینه‌ساز ایجاد نقشه راهی باشد تا به این وسیله راهکاری سیاسی برای بحران سوریه پیدا شود که شامل تشکیل کمیته‌‌ای برای تدوین قانون‌اساسی جدید سوریه خواهد بود.» بنابر اعلام کالین، اردوغان هم از توافق ادلب حمایت خواهد کرد.

روسیه و ترکیه ماه گذشته توافق کردند که در نزدیکی مرز ترکیه میان ارتش سوریه و بخش‌هایی از استان ادلب واقع در شمال غربی سوریه که تحت تسلط تروریست‌هاست، منطقه غیرنظامی ایجاد کند. بر طبق اعلام  ناظر حقوق بشر سوریه، ضرب‌الاجل خروج تروریست‌ها از این منطقه 15 اکتبر (23 مهرماه) بود. با این حال تروریست‌ها از منطقه خارج نشده‌اند.

«استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه هم به منظور اطلاع‌رسانی به سران شرکت‌کننده حضور خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها