رونمایی یگان موشکی یمن از موشک جدید هوشمند بدر P1

رونمایی یگان موشکی یمن از موشک جدید هوشمند بدر P1
شنبه 5 آبان 1397 - 17:29

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنبه اعلام کرد که جدیدترین موشک بالستیک خود را بعد از آزمایش‌های متعدد میدانی رونمایی کرده است.

العالم _ یمن

یگان موشکی یمن امروز شنبه با صدور بیانیه ای تاکید کرد که موشک بدر P1 یک موشک بالستیک کوتاه برد است که نوع پیشرفته موشک محلی بدر یک، با سوخت جامد است و هدف را با دقت 3 متر مورد اصابت قرار می دهد.

یگان موشکی اظهار داشت که یمن در سال 2018 از توامندی موشکهای دقیق برخوردار شده است و به زودی از سامانه های دیگری خبر خواهد داد.

یگان موشکی در این بیانیه تاکید کرد که اگر حمایت مردمی نبود این دستاورد حاصل نمی شد؛ یگان موشکی برای تحقق دستورات رهبری انقلاب عالی یمن که وعده داده بود چهارمین سال جنگ یمن، سال سامانه های موشکی خواهد بود، بر حمایتهای مردمی تکیه می کند و دستاورد امروز نیز در راستای تحقق این وعده بوده است.

در این بیانیه آمده است که اقدامات دشمن در هدف قرار دادن غیرنظامیان و رهبران دولت یمن و در راس آنها شهید صالح صماد مشوقی استثنایی برای پیشرفت در عرصه موشکی بوده است، توسعه سامانه های موشکی قدرتی است که هر دولتی که به دنبال کسب حاکمیت و استقلال کامل است، نمی تواند از آن بی نیاز باشد.

یگان موشکی افزود: ائتلاف متجاوز باید بداند با کشوری روبروست که دارای موشک های بالستیک است که هیچ مانعی برای دستیابی به توان دفاعی پیش روی آن قرار ندارد.  

پربیننده ترین خبرها