یک خبر چند خط تحلیل؛

بن سلمان + نتانیاهو = خلیج آمریکایی!!!

بن سلمان + نتانیاهو = خلیج آمریکایی!!!
شنبه 5 آبان 1397 - 20:28

العالم _ فلسطین اشغالی

خبر:

  • یک روز پس از رسانه ای شدن دیدار نتانیاهو با سلطان قابوس، وزیر دفاع آمریکا با وزرای خارجه عمان، سعودی، بحرین، ایتالیا و آلمان در نشست امنیتی بحرین تلاش کردند تا آخرین  مراحل مقدماتی برای تحقق "معامله ترامپ"در خصوص مساله فلسطین را عملیاتی کنند.


تحلیل:

  • در نشست امنیتی بحرین در حالی از مواضع سلطنت نشین عمان در استقبال از نتانیاهو تمجید شد که مانند همیشه وزرای خارجه عربستان و بحرین فرصتی به دست آوردند تا تلاش خود و آمریکا در جایگزین کردن ایران به جای اسرائیل به عنوان عامل ناامنی و صلح در منطقه را تکمیل کنند. در این نشست اظهارات هدفمند ابوالمصاحبه سعودی عادل الجبیر و همتای بحرینی اش در حقیقت بیش از هر چیز متوجه منحرف کردن افکار عمومی از رسوایی عربستان در پرونده خاشقچی بود امری که در دستور کار سایر شرکت کنندگان نیز قرار داشت و البته نگاه تیزبین رسانه ها هم از آن غافل نماند.
     
  • در حالی که طی دو سه روز گذشته با سفر وزیر ورزش اسرائیل به امارات، استقبال قطر از تیم ژیمناستیک رژیم صهیونیستی و بلاخره استقبال عمان از نتانیاهو به نظر گام هایی اساسی در تحقق "معامله ترامپ" برداشته شده است، با سفر هفته آینده "گرینبلات" نماینده خاص ترامپ در خاورمیانه به منطقه به نظر آخرین مراحل تحقق این معامله عملیاتی خواهد شد. این در حالی است که علی رغم تلاش کشورهای عربی در همراهی با ترامپ، همچنان صاحبان اصلی فلسطین یعنی گروه های مبارز فلسطینی به صراحت نتایج این نشست ها و برنامه ریزی ها برای فلسطین را مردود اعلام می کنند و بر مبارزه جهت آزادی قدس اصرار دارند.
     
  • در صورت تحقق رویای ترامپ در خصوص باصطلاح حل مساله فلسطین، از یک سو کشورهای منطقه بایستی در کنار تحمل خونریزی های رژیم صهیونیستی از این پس بن سلمان و تشکیلات تروریست او را تحمل کرده و به شکل مداوم در دو جبهه اسرائیلی و سعودی از ثبات و امنیت خود پاسداری کنند و از دیگر سو منطقه خلیج فارس یا به زعم غیر مستند ایشان خلیج عربی را از این پس "منطقه خلیج امریکایی" قلمداد کنند، امری که حتی اگر در ایستگاه پایانی _چنانچه همه چیز آنچنان که ترامپ برنامه ریزی کرده است پیش برود خود باشد، همچنان مخالفانی از جنس ایران و محور مقاومت در مقابل آن تمکین نخواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها