رسانه صهیونیست: وزیر اطلاعات اسرائیل هم به عمان می رود

رسانه صهیونیست: وزیر اطلاعات اسرائیل هم به عمان می رود
يکشنبه 6 آبان 1397 - 20:49

رژیم صهیونیستی در ادامه برنامه خود برای ایجاد اختلاف میان کشورهای اسلامی، و پس از دیدار هفته گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، این بار وزیر حمل و نقل و اطلاعات خود را راهی عمان می کند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش پایگاه خبری «عکا» رژیم صهیونیستی، قرار است که «یسرائیل کاتس» در دیداری رسمی هفته آینده راهی عمان شود.
این سفر به دنبال سفر غیرمنتظره هفته گذشته نتانیاهو به همراه رئیس موساد (سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی) و رئیس شورای امنیت ملی این رژیم به مسقط صورت می گیرد.

پس از سفر جنجالی روز پنجشنبه گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمان، 'محمود عباس' رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (یکشنبه) با فرستاده عمان در رام الله دیدار و گفت و گو کرد.

حالا فاش شدن سفر وزیر اطلاعات صهیونیست به عمان در شرایطی صورت می گیرد که سفر هفته گذشته نتانیاهو به عمان با اعتراض شدید شهروندان کشورهای عربی روبه رو شد و آنها از این دیدار به عنوان اقدامی تکان دهنده و ضربه زننده به موضوع فلسطین نام بردند.
رژیم صهیونیستی و عمان مناسبات دیپلماتیک ندارند هر چند که دو دهه پیش، پس از توافق سیاسی اسرائیل و سازمان آزادیبخش فلسطین و برپایی حکومت خودگردانی، در چارچوب تلاش برای بهبود مناسبات اسرائیل با برخی کشورهای عربی، عمان به اسرائیل امکان داد تا دفتری در مسقط برقرار کند اما این دفتر بعد از مدتی کوتاه بسته شد.
دیدار پنجشنبه گذشته نتانیاهو و سلطان قابوس نخستین دیدارسران پس از 22 سال بود.
در سال 1996 «شیمون پرز» نخست وزیر وقت رژیم صهیونسیتی برای افتتاح دفتر نمایندگی بازرگانی تل آویو به عمان و قطر سفر کرده بود. 
نخستین سفر یک نخست وزیر رژیم صهیونسیتی به عمان هم به واپسین سال‌های زمامداری «اسحاق رابین» در سال 1994 برمی‌گردد.
مسقط بر خلاف دیگر کشورهای عربی منطقه چون قطر، تا کنون نقش چندان فعالی در مسئله فلسطین نداشته است، هر چند سلطان قابوس که در 48 سال اخیر رهبر عمان بوده، همواره بر حمایت از فلسطینیان تاکید کرده است.
به گزارش ایرنا، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز با انتقاد از سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمان گفت: این رژیم در پی ایجاد اختلاف میان کشورهای مسلمان و سر پوش گذاشتن بر 70 سال غصب و تجاوز و کشتار مردم مظلوم فلسطین است
قاسمی ضمن انتقاد از این سفر یادآورشد: از نظر ما کشورهای اسلامی منطقه نباید زیر فشار کاخ سفید به رژیم غاصب صهیونیستی فضای تحرک برای ایجاد مصائب و مشکلات جدید در منطقه دهند. 

پربیننده ترین خبرها