آماده‌باش الحشد الشعبی عراق در مرز با سوریه

آماده‌باش الحشد الشعبی عراق در مرز با سوریه
دوشنبه 7 آبان 1397 - 14:16

نیروهای الحشد الشعبی عراق برای مقابله با هرگونه نفوذ احتمالی داعش، در مرزهای مشترک این کشور با سوریه در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

العالم _ عراق

اداره عملیات مرکزی در سازمان «الحشد الشعبی» عراق؛ دوشنبه (امروز 29 اکتبر) از آماده‌باش کامل نیروهای این سازمان در مرزهای مشترک با سوریه خبر داد.

این اداره با انتشار بیانیه‌ای که در پایگاه خبری «المعلومة» منتشر شد، اعلام کرد که این آماده‌باش در پی سقوط مقرهای «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) به دست داعش در نزدیکی مرزهای مشترک صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، کلیه یگان‌های الحشد الشعبی مستقر در مرزها در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و به منظور مقابله با هرگونه وضعیت فوق‌العاده‌ای، حضور این نیروها در مرز تقویت شده است و شمار زیادی نیرو به این مناطق اعزام شده‌اند تا در صورت سوء استفاده داعش از وضعیت جوی نامناسب برای نفوذ به خاک عراق یا حمله به نیروهای الحشد، آمادگی‌های لازم وجود داشته است.

در این بیانیه تاکید شده است که وضعیت در مرزها تحت کنترل است و نیروهای الحشد در محور غرب الانبار به وظایف خود به صورت کامل عمل می‌کنند.

فرماندهی محور «الانبار» عملیات الحشد الشعبی عراق شنبه ( 27 اکتبر) در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال تحرکات و حملات عناصر باقیمانده داعش در شمال شرق سوریه، اقدام به تقویت نیروهای خود در مرزهای این دو کشور کرده است.

 طی چند روز گذشته، در نتیجه شرایط بد جوی مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه مورد حملات گروهک‌های تروریستی داعش قرار گرفتند. بر اثر این حملات، این نیروها از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و این مسئله باعث شده یک خلأ در مرزهای سوریه ایجاد شود».

دیروز نیز، اطلاعاتی منتشر شد که نشان می‌داد، داعش نزدیک به 100 نیروی گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه ( قسد) را در درگیری‌های شرق فرات ربوده است و قصد دارد از «تل صفوک» به خاک عراق نفوذ کند.

به همین دلیل نیروهای الحشد الشعبی عراق، تا عصر دیروز نیز به تقویت حضور خود در نقاط مرزی و اعزام نیروهای بیشتر به این منطقه ادامه دادند.

فارس

پربیننده ترین خبرها