جهاد اسلامی: تا اسرائیل هست مبارزه مسلحانه باقی است

جهاد اسلامی: تا اسرائیل هست مبارزه مسلحانه باقی است
دوشنبه 7 آبان 1397 - 19:03

جهاد اسلامی ضمن تکذیب ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه شلیک موشک‌های اخیر به ترغیب ایران بوده، گفت تل‌آویو با این ادعاها می‌خواهد میان ملت و مقاومت جدایی بیندازد.

العالم _ فلسطین اشغالی

«سرایا القدس» (گروهان‌های قدس) شاخه نظامی جهاد اسلامی جمعه هفته گذشته در واکنش به شهادت فلسطینی‌ها در راهپیمایی‌های بازگشت بیش از 50 راکت و موشک به سمت شهرک‌های اسرائیلی شلیک کرد.

«زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی در گفت‌وگویی با «القدس» اعلام کرد دلیل شلیک این موشک‌ها، آنطور که برخی رسانه‌ها ادعا می‌کنند نادیده گرفته شدن جهاد اسلامی توسط مصر نبوده و اینگونه ادعاها دنبال ضربه زدن به مشروعیت مقاومت و مسیر آن است.

وی ادامه داد: روابط ما با مصر خوب است، جهاد اسلامی موضعش در قبال اشغالگر را با موضع و روابطش با مصر ارتباط نمی‌دهد. ممکن است برخی اینگونه گمان کنند که عدم مشورت مستقیم قاهره با ما درباره اتفاقات غزه دلیل بر نادیده گرفتن ماست اما اینگونه نیست. ما با حماس بر سر مذاکره با مصر درباره آتش‌بس مسابقه نمی دهیم، حماس و جهاد در این موضوع یکدیگر را تکمیل می‌کنند و در مشورت مداوم هستند؛ حماس مسئولیت غزه را بر عهده دارد و این طبیعی است که در رأس مذاکرات در این باره باشد.

النخاله در سوالی پیرامون ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه شلیک موشک‌ها به تحریک ایران و سوریه صورت گرفته، گفت: اسرائیل همیشه تلاش می‌کند با این ادعاها ملت فلسطین را از مقاومت جدا کند با کمال تأسف کسانی هم پیدا می‌شوند که به این ادعاها گوش می‌دهند و آنها را تکرار می‌کنند، طبیعتا این اهانتی بزرگ به ملت فلسطین و مقاومت است.

دبیرکل جهاد اسلامی ادامه داد: ملت فلسطین از زمانی که رژیم اشغالگر در سرزمینش ایجاد شده در حال مقابله با این رژیم است، مقاومت به وجود اسرائیل بسته است نه هیچ عامل دیگری. آیا قبل از اینکه ایران به یاور ملت فلسطین تبدیل شود، ملت مقاومت نمی‌کرد؟ آیا تاریخ مقاومت ملت فلسطین با ائتلاف‌های بین‌المللی‌اش ارتباط دارد؟ این اتهامات باطل ممکن است به هر فلسطینی مقاومتی زده شود که او به خاطر این کشور و آن کشور مقاومت می‌کند، گویا ملت فلسطین پذیرفته که فلسطین، اسرائیل شود و فقط عدم قبول این مسأله مرتبط با ایران یا دیگر کشورهاست. هر فلسطینی که این ادعاها را تکرار کند در واقع خود، مسیر مقاومت با طول تاریخ طولانی‌اش و نیز اراده ملت فلسطین را محکوم کرده است.  

زیاد النخاله در ادامه اعلام کرد این جنبش و دیگر گروه‌های فلسطینی به پاسخگویی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و هدف قرار گرفتن فلسطینی های شرکت‌کننده در راهپیمایی بازگشت متعهد هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره نحوه تعامل با وضعیت غزه در صورت ادامه محاصره و شکست تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس و نیز آشتی داخلی گفت: جهاد اسلامی پرونده‌ها را جدا از یکدیگر می‌داند، محاصره غزه دلایل بسیاری دارد که از جمله آن برافراشتن پرچم مقاومت و عدم به رسمیت شناختن اسرائیل است، ما در برابر نبردی نامحدود قرار داریم و مبارزه مسلحانه در آن اصل خواهد بود و من معتقدم تا زمانی که اشغالگر و اسرائیل وجود دارد این وضعیت نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

وی درباره پرونده آتش‌بس که تا کنون مذاکرات زیادی درباره آن در مصر صورت گرفته، هم گفت این پرونده با مشکلات زیادی روبروست و هنوز به جایی نرسیده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها