15 میلیون نفر؛ تعداد زائران اربعین حسینی + ویدئو

دوشنبه 7 آبان 1397 - 20:47

همزمان با تدابیر شدید امنیتی میلیونها مسلمان برای گرامیداشت اربعین سالار شهیدان امام حسین علیه السلام عازم کربلای معلا می شوند.

العالم . عراق

در تصویری کم نظیر در تاریخ بشریت سیل عظیم جمعیت زائران برای گرامیداشت اربعین حسینی در حال ورود به شهر کربلا در جنوب بغداد هستند.

مقامات عراقی تمام تلاش خود را برای تامین امنیت این جمعیت عظیم مبذول میکنند و انتظار می رود که تعداد زائران به 15 میلیون نفر برسد این در حالی است که همچنان میلیون ها نفر دیگر از 60 کشور جهان و از نقاط مختلف عراق تا سه شنبه عازم این شهر مقدس می شوند.

در سال جاری شاهد افزایش تعداد زائران خارجی به بیش از دو میلیون زائر  هستیم که یک میلیون و ششصد هزار نفر از آنها ایرانی و بیش از نیم میلیون نفر از دیگر کشورها هستند. همچنین امسال زائرانی از 60 کشور جهان عازم کربلا شدند که در راس آنها هزاران نفر از افغانستان و پاکستان و قفقاز و کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی کشورهای عربی از جمله یمن و کومور هستند. همچنین شاهد دسته هایی از آفریقای جنوبی و چین و سنگاپور و نیوزیلند و تانزانیا هستیم.

سال جاری همچنین شاهد اقامه طولانی ترین نماز جماعت در جهان در مسیر نجف اشرف تا کربلای معلا بود. برای ششمین سال متوالی، بزرگترین نماز جماعت ظهر وعصر برگزار شد؛ چنانکه دهها هزار نمازگزار اعم از زن و مرد به امامت 750 امام جماعت از طلبه های علوم دینی در حوزه علمیه نجف اشرف در مسافتی حدود 40 کیلومتر در مسیر میان نجف و کربلا به نماز  ایستادند. 

بسیاری از رسانه ها این حادثه مهم جهانی را پوشش دادند تا تصویری روشن وشفاف از مراسم اربعین حسینی و پیام آن مبنی بر ادامه دادن راه امام حسین علیه السلام را به جهانیان منتقل کنند.

پربیننده ترین خبرها