هیات علمای عربستان :

عادی سازی روابط با اسراییل خیانت بزرگ به آرمان فلسطین است

عادی سازی روابط با اسراییل خیانت بزرگ به آرمان فلسطین است
دوشنبه 7 آبان 1397 - 20:45

هیات علمای عربستان با صدور بیانیه ای با اشاره به اقدامات برخی از کشورهای اسلامی و عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: عادی کردن روابط با رژیم صهیونیستی تحت هر عنوان و توسط هر کسی به مثابه خیانت بزرگ به آرمان های فلسطین است.

العالم ـ عربستان سعودی

در بیانیه این هیات آمده است: عادی سازی روابط به معنای مشروعیت بخشیدن به رژیم صهونیستی است و مجوزی خواهد بود تا این رژیم به کشتار بیشتر خواهران و برادران ما در فلسطین اشغالی دست بزند و جنایت های خود را استمرار بخشد و به سازمان ملل و نهادهای غربی اجازه می دهد تا طرح های ناعادلانه در مورد فلسطین را پیش ببرند.
هیات علمای عربستان با بیان اینکه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موجب آماده شدن شرایط یهودی سازی قدس شریف خواهد شد ، تاکید کرد : این رفتار کشورهای اسلامی و عربی آنچه که معامله قرن خوانده می شود را توجیه خواهد کرد و به مثابه بروز فاجعه ای خواهد شد که نه تنها فلسطین که کل جامعه اسلامی و مسلمانان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.
این نهاد در بیانیه 4 بندی خود اعلام کرد :عادی سازی روابط با اسراییل از سوی هر کسی و به هر شکلی چه در قالب ملاقات های علنی و چه به صورت غیر علنی خیانت بزرگ به قدس شریف و آرمان های فلسطین و اجحاف در حق مردم این کشور است .
بیانیه افزود : از همه مسلمانان جهان در هر کجا که هستند می خواهیم با محکوم کردن این اقدامات که خیانت به مسلمانان و به مثابه خنجری بر پشت اسلام و مسلمین است از تکرار آن جلوگیری کنند و همه کمک های مادی و معنوی خود را در این زمینه به کار گیرند.
هیات علمای عربستان در بند سوم بیانیه خود آورده است : تاکید می کنیم که سرزمین های اشغالی متعلق به فلسطین به پایتختی قدس شریف است و اسراییل تنها یک رژیم اشغالگر محسوب می شود که سرزمین های فلسطینی را به اشغال خود در آورده است .
این بیانیه خطاب به مجاهدان و همه گروهای فلسطینی اعلام کرد : شما را بشارت می دهم به حدیث پیامبر اسلامی (ص) که فرمودند: همواره گروهی از امت من در راه حق استوار می‌مانند و مخالفت مخالفان بر آنان تأثیری نمی‌گذارد تا اینکه فرمان خدا (قیامت) از راه برسد.
''میری ریگو" وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی جمعه (4 ابان ماه)، در سفری بی سابقه به همراه یک هیات ورزشی اسرائیلی وارد امارات شد تا در مسابقات جودو در ابوظبی شرکت کند.
سفر این وزیر صهیونیستی به امارات در حالی صورت می گیرد که مناسبات میان رهبران رژیم صهیونیستی و برخی رهبران جهان عرب از جمله ابوظبی و ریاض به شدت در حال گسترش است.
همزمان با سفر روز جمعه ریگو و شرکت در مراسم مسابقه سالانه جودو ابوظبی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم نیز با مقام های عمان در مسقط دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش ایرنا، گزارش ها حاکی از آن است که در پی کسب مدال طلای جودوکار رژیم صهیونیستی در ابوظبی پرچم این رژیم به اهتزاز درآمده و سرود ملی اسرائیل در امارات طنین ‌انداز شد، اقدامی که خشم کاربران عرب در شبکه های اجتماعی را به همراه داشته است.
در اقدام تحریک آمیز دیگر، وزیر فرهنگ و ورزش اسرائیل، صبح امروز (دوشنبه) از مسجد 'شیخ زاید بن سلطان' در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی دیدن کرد.
کشورهای عربی به ویژه ابوظبی، در حالی در رقابت برای علنی کردن و عادی سازی روابط خود با اسرائیل هستند که منابع فلسطینی یکشنبه شب گزارش دادند که در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه، سه کودک فلسطینی به شهادت رسیدند.
به عقیده کارشناسان، کشورهای حاشیه خلیج فارس با بی توجهی به مسئله فلسطین به عنوان مهمترین مسئله مرکزی جهان اسلام، نگرانی از برقراری روابط دوستانه با دشمن صهیونیستی ندارند آن هم در شرایطی که نفتالی بنت وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که تنها با تشدید کشتار و استفاده بیشتر از زور در نوار غزه، آرامش به این باریکه برمی گردد.

پربیننده ترین خبرها