تروریست انتحاری پیش از حمله به زائران اربعین به هلاکت رسید

تروریست انتحاری پیش از حمله به زائران اربعین به هلاکت رسید
دوشنبه 7 آبان 1397 - 22:31

ستاد فرماندهی عملیات بغداد از به هلاکت رسیدن یک تروریست انتحاری پیش از حمله به زائران اربعینی حسینی در منطقه طارمیه در شمال بغداد خبر داد.

العالم _ عراق

ستاد فرماندهی عملیات بغداد روز دوشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: نیروهای تحت امر این ستاد موفق شدند یک تروریست انتحاری را با تلاش اطلاعاتی و میدانی در الطارمیه بخش شمالی شناسائی و پیش از انجام عملیات تروریستی به هلاکت برسانند. 

در این اطلاعیه آمده است: این تروریست مجهز به کمربند انتحاری بود و قصد داشت زائران را در مسیر بغداد به سامرا هدف قرار دهد.

گفتنی است: ستاد فرماندهی عملیات بغداد از هفته گذشته یک طرح امنیتی برای تامین امنیت زائران اربعین که پیاده به سوی اربعین می رفتند، به اجرا در آورده است. 

از سوی دیگر به گزارش وزارت دفاع عراق و در چارچوب عملیات 'هشدار آخر' بالگردهای ارتش اعلانیه هایی را بر فراز مناطق فرات علیا در استان الانبار در غرب استان های کربلا و نجف توزیع کردند.

در این اعلانیه ها از شهروندان خواسته شده در زمینه حفاظت از خاک وطن (عراق) و تعقیب هسته های خفته تروریستی و کسانی که امنیت کشور را در معرض خطر قرار می دهد، با نیروهای امنیتی همکاری کنند. 

پیش از آن وزارت دفاع عراق همچنین خطاب به نیروهای الحشد الشعبی مستقر در نوار مرزی عراق با سوریه تاکید کرده بود عناصر تروریستی داعش برای ورود به عراق تلاش می کنند و امروز، روز شما است و تامین امنیت مرزها مسئولیت شماست.

بر اساس اعلام مسئولان عراقی تاکنون بیش از 15 میلیون زائر از جمله چهار میلیون زائر خارجی (شامل یک میلیون و 800 زائر ایرانی) برای انجام زیارت اربعین وارد کربلای معلا شده اند. 

دولت و نیروهای امنیتی عراق با اجرای طرح های مختلف تاکنون موفق به تامین امنیت کامل این مراسم چند میلیونی شده اند بگونه ای که تا این لحظه هیچگونه رویداد ضد امنیتی موفق علیه زائران گزارش نشده است. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها