تعلیق توافقات دوجانبه فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی

تعلیق توافقات دوجانبه فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی
سه شنبه 8 آبان 1397 - 03:54

شورای مرکزی فلسطین دوشنبه شب در بیانیه پایانی سی‌امین نشست خود که با حضور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شد، به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و سایر توافقات دوجانبه با این رژیم را به حالت تعلیق درآورد.

العالم-فلسطین

به گزارش روسیاالیوم، شورای مرکزی فلسطین بامداد امروز اعلام کرد، تا زمانی که رژیم صهیونیستی کشور فلسطین در مرزهای سال 1967 و به پایتختی قدس شرقی به رسمیت نشناسد، شورای مرکزی و تشکیلات خودگردان رسمیت شناختن "اسرائیل" را به حالت تعلیق درمی آورد.

در بیانیه پایانی نشست شورای مرکزی فلسطین که در شهر رام الله برگزار شد، آمده است: هماهنگی های امنیتی و همه توافقاتی که تاکنون با اسرائیل صورت گرفته، متوقف می شود.

شورای مرکزی فلسطین همچنین صلاحیت پیگیری و ضمانت اجرایی تصمیمات اتخاذ شده از سوی این شورا را به محمود عباس و کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین محول کرده است.

در این بیانیه همچنین به طرح موسوم به "معامله قرن" اشاره و تاکید شده که دولت آمریکا بخشی از این مشکل است و بخشی از راه حل نیست.

شورای مرکزی فلسطین همچنین حق مشروع فلسطینیان برای مقاومت در برابر اشغالگران با همه ابزارهای موجود براساس قوانین بین المللی را به رسمیت می شناسد.

پیش تر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با متهم کردن آمریکا و رژیم صهیونیستی به نقض تعهدات و توافقاتشان با فلسطین، گفته بود: ماهم به این توافق ها پایبند نخواهیم بود.

بیست و نهمین نشست شورای مرکزی فلسطین 24 مردادماه سال جاری در شهر رام الله برگزار شده بود.

پربیننده ترین خبرها