واكنش شخصيتهاي پاكستاني به قطع برنامه هاي العالم از هاتبرد

واكنش شخصيتهاي پاكستاني به قطع برنامه هاي العالم از هاتبرد
دوشنبه 1 آبان 1391 - 18:49

شخصيت هاي پاكستاني تصميم اتحاديه اروپا براي قطع پخش برنامه هاي شبكه هاي ايراني از ماهواره هاتبرد را محكوم و آن را زيرپا گذاشتن ادعاي حمايت غرب از آزادي بيان عنوان كردند.

قاضي "حسين احمد" رئيس سابق جماعت اسلامي پاكستان روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: رسانه هاي اروپايي مدت هاست كه در ظلمت و تاريكي غرق شده اند و رويكردي ضد اسلام اتخاذ كرده اند. در واقع آن ها به دنبال آن هستند كه به هر شيوه ممكن صداي رسانه هاي ايراني را خاموش كنند زيرا صداي اين رسانه ها، اسلام را به اقصي نقاط جهان مي شناساند. 

وي افزود: رسانه هاي غربي مي خواهد فقط نظرات خود را به صورت يكسويه به جوامع مختلف برسانند اين در حالي است كه چنين رويكردي به مثابه خيانتي به آزادي بيان به شمار مي رود. در واقع غرب از زمان جنگ هاي صليبي تاكنون دست از خصومت با مسلمانان برنداشته است. 
احمد خاطر نشان كرد: قطع پخش برنامه هاي شبكه العالم و ديگر شبكه هاي ايراني، كه به سبب رساندن صداي حق طلبي مسلمانان در سراسر جهان شهره اند، به منظور جلوگيري از تاثيرگذاري اين شبكه ها بر توطئه هاي پست پرده غربي ها صورت مي گيرد. 
رئيس سابق جماعت اسلامي افزود: اين اقدام اتحاديه اروپا با ادعاي آن ها مبني بر اين كه اين كشورها مهد آزادي بيان هستند، كاملا مغايرت دارد. آن ها وقتي به پيامبر اسلام ( ص ) اهانت مي شود، آن را در چارچوب آزادي بيان ارزيابي مي كنند و ادعا مي كنند كه نمي توانند آن را ممنوع كرده يا عاملان اين اهانت را مجازات كنند. 
شهريار خان رئيس اتحاديه روزنامه نگاران پاكستاني نيز گفت: از زمان پيروزي انقلاب اسلامي ايران تاكنون غرب، به شيوه هاي مختلف سعي دارد تهران را تحت سلطه خود در آورد. 
وي افزود: در واقع آن ها حمله نظامي به ايران را در سر مي پرورانند اما به جاي حمله از شيوه هايي نظير قطع برنامه هاي تلويزيون هاي ايراني استفاده مي كنند تا صداي آن ها به گوش ملت هاي كشورهاي غربي نرسد. 
رئيس اتحاديه روزنامه نگاران پاكستاني خاطر نشان كرد: جريان اطلاع رساني غرب را نمي توان جرياني آزاد ناميد، زيرا آن ها فقط مطالبي را پخش مي كنند كه از سوي دولت ها به آن ها ديكته شده باشد. در اين ميان سياست يك بام و دو هوا بر معيارهاي غربي در تعامل با اسلام حاكم است.
وي خاطرنشان كرد: آن ها از تاثير رسانه هاي ايران بر افكار عمومي اروپا و غرب بيمناكند زيرا آگاهي افكار عمومي مي تواند توطئه هاي پليد آن ها را نقش بر آب كند به ويژه كه رسانه هاي ايراني چهره واقعي اسلام را نمايش مي دهند و چهره واقعي غرب را رسوا مي كنند. 
شهريان خان تاكيد كرد: محمود احمدي نژاد تنها رئيس ايراني است كه غرب از او بيمناك است و دليل اين بيم آن است كه احمدي نژاد در محافل بين المللي آشكارا مقاصد پنهان غرب را فاش و بر ملا مي كند. 
ياد آور مي شود كه شركت يوتل ست، شركت سرويس دهنده پخش ماهواره اي هاتبرد را تحت فشار قرار داد تا از روز دوشنبه 15 اكتبر 2012 (24 مهر) فركانس ماهواره 12437 را قطع و از ارايه سرويس به شبكه هاي اين پكيج ماهواره اي خودداري كند. اين اقدام غرب كه داعيه دفاع از آزادي اطلاعات و آزادي عقيده دارد، تعجب اكثر ناظران و دست اندركاران رسانه در دنيا را برانگيخته است.
22-11:0526

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها