انصارالله: تسلیم پیشنهاد آمریکا برای تجزیه یمن نمی شویم

چهارشنبه 9 آبان 1397 - 22:25

جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که آمریکا طرفی در جنگ یمن به شمار می آید؛ از این رو نمی تواند برای پایان جنگ نقش یک میانجی را ایفا کند بویژه اگر به دنبال تجزیه یمن باشد.

العالم . یمن

دکتر حزام اسد عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: ما مطمئن هستیم که آمریکا از همان روز نخست در پس پرده جنگ علیه یمن بوده است و به خوبی می دانیم که جنگنده هایی که کودکان و زنان یمن را بمباران می کنند، جنگنده هایی آمریکایی هستند و پوشش سیاسی برای این حملات نیز یک پوشش امریکایی است و سلاحی که با آن یمن بمباران می شود، سلاح امریکایی است و تصمیم برای این جنگ نیز یک تصمیم امریکایی است؛ بنابراین توقف جنگ به دست امریکاست و نه در دست ابزارهای آن عربستان و امارات است.

وی افزود: اگر امریکا بخواهد جنگ یمن متوقف شود، باید تجاوزگریِ خود علیه یمن را متوقف کند و لزومی ندارد که از اصطلاحاتی استفاده کند که امریکا را  به عنوان یک میانجی بی طرف در این تجاوزگری نشان دهد.

عضو جنبش انصارالله تاکید کرد که زمان اعلام این پیشنهاد از جانب آمریکا نیز ثابت می کند که این کشور به دنبال منحرف کردن نگاهها از عربستان و سرپوش گذاشتن بر جنایتهای آن بویژه جنایتهایش در یمن و قتل جمال خاشقچی است.

حزام اسد گفت: پیشنهاد پمپئو وزیر خارجه امریکا یا ماتیس وزیر دفاع این کشور از قصد و نیت امریکا برای تجزیه یمن خبر می دهد و این همان هدفی است که امریکا از همان ابتدا به خاطر آن این جنگ را به راه انداخت.

وی خاطرنشان کرد که بهترین راه برای حل بحران یمن مذاکرات سیاسی یمنی ـ یمنی است و پیشنهاد امریکا برای تجزیه یمن در واقع دخالتی آشکار در امور داخلی یمن به شمار می آید.

پربیننده ترین خبرها