رد پای موساد در پرونده سازی دانمارک علیه ایران

رد پای موساد در پرونده سازی دانمارک علیه ایران
چهارشنبه 9 آبان 1397 - 22:23

مقامات رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست خصمانه و سناریوی بحران سازی منطقه ای روز چهارشنبه اعتراف کردند که تل آویو در جریان پرونده سازی دانمارک علیه ایران نقش مستقیم داشته است.

 

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست به نقل از سازمان اطلاعات (موساد) گزارش داد: این سازمان به دانمارک اطلاعاتی داد که طرح ایران برای ترور رهبر یک گروه مخالف تهران در یک کشور اسکاندیناوی را خنثی کرد.

بر اساس این ادعا، اطلاعاتی که موساد در اختیار دانمارک گذاشته است، منجر به بازداشت یک ایرانی تبار شده که ادعا می‌شود تصمیم به ترور یکی از رهبران گروهک جدایی طلب را داشته است.

براساس این گزارش، موساد همچنین مدعی شده است که ماه ژوئن گذشته (خرداد 97) نیز درباره برنامه احتمالی حمله به کنفرانس گروهک منافقین در فرانسه، اطلاعاتی در اختیار مقام های پاریس قرار داده است.

سناریوی دانمارک علیه ایران، دیروز سه شنبه و پس از آن شکل گرفت که «فین بورچ اندرسون» رئیس سازمان اطلاعات این کشور در جریان یک کنفرانس خبری بدون ارائه سندی مدعی شد: قرار بود رهبر گروه موسوم به الاحوازیه ترور شود.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن تکذیب این ادعا، آن را توطئه ای از سوی دشمنان برای تحت تاثیر قرار دادن روابط رو به گسترش ایران با اروپا ارزیابی کرد.

قاسمی اخبار مغرضانه منتشره درخصوص طرح عملیات نافرجام علیه یکی از مخالفان ایرانی در دانمارک و ادعای انتساب آن به جمهوری اسلامی ایران را تکذیب کرد.

گروهک تروریستی و جدایی طلب الاحوازیه مسئولیت حمله به رژه نیروهای مسلح 30 شهریور ماه سال جاری در اهواز را بر عهده گرفت. در آن حمله 24 تن از شهروندان ایرانی از جمله چند غیرنظامی شهید و 60 نفر زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها