پژوهشگر صهیونیستی:

عزل بن سلمان قطعی شده است

عزل بن سلمان قطعی شده است
پنج‌شنبه 10 آبان 1397 - 08:06

«آیدی کوهین» پژوهشگر مطالعات راهبردی 'بگین- سادات' بامداد پنجشنبه نوشت: ولیعهدی احمد بن عبدالعزیز و جانشینی وی به جای محمد بن سلمان دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد.

 

العالم - عربستان سعودی

کوهین در صفحه توئیتری خود نوشت: آمریکا موضوع ولیعهدی احمد بن عبدالعزیز را خاتمه یافته تلقی کرده است.

این پژوهشگر نوشت که براساس مطلبی که روزنامه الکترونیکی «الوطن» سعودی منتشر کرد، وی ریاست هیات بیعت در ریاض را برعهده خواهد گرفت.

«خالد بن فرحان» شاهزاده مخالف رژیم حاکم سعودی اعلام کرد که فرزندان خاندان سلطنتی در برابر یک چالش وجودی قرار گرفته اند، به همین خاطر برای عزل پادشاه و پسرش تلاش خواهند کرد.

شاهزاده خالد گفته بود: محمد بن سلمان یک حکومت ریشه دار ندارد، وی کم سن و سال بوده و چیزی از حکومت داری نمی داند و گروهی از شاهزاده های روابط بسیار خوبی با فرمانده هان دستگاه های امنیتی دارند و قدرت کودتا علیه ولیعهد را دار می باشند.

اظهارات این پژوهشگر صهیونیست پس از آن منتشر می شود که روزنامه لوفیگارو فرانسه به نقل از یک منبع دیپلماتیک آگاه نوشته بود که ممکن است 'خالد بن سلمان' سفیر کنونی عربستان در واشنگتن برای جانشینی برادرش محمد انتخاب شود.

مجتهد' کاربر و فعال سیاسی مشهور عربستانی پیشتر در صفحه توئیتر خود نوشت: شاهزاده 'احمد بن عبد العزیز برادر پادشاه سعودی روز سه شنبه با وساطت و ضمانت آمریکا و اروپا به کشور خود بازگشته است.

احمد بن عبد العزیز که مهر ماه گذشته در سخنانی خطاب به تظاهرکنندگان علیه آل سعود در مقابل سفارت عربستان در لندن، پادشاه و ولیعهد را عامل تمام مشکلات و جنگ یمن دانسته و از تظاهر کنندگان خواسته بود حساب آل سعود را از این دو جدا کنند، از بازگشت به ریاض هراس داشت.

اظهارات این شاهزاده سعودی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بازتاب بسیاری وسیعی داشته، اشاره آشکاری به میزان اختلافات و جبهه بندی های درون هیات حاکمه سعودی دارد.

احمد بن عبدالعزیز در نوامبر گذشته (آذر 1396) و ساعاتی پیش از بازداشت 11 نفر از شاهزادگان توسط بن سلمان، موفق به فرار و عزیمت به آمریکا شد.

وی از ژوئیه تا نوامبر سال 2012 (تیر تا آبان 91) به مدت 5 ماه وزیر کشور عربستان بود. 'عبدالله بن عبدالعزیز' پادشاه پیشین عربستان با برکناری وی ، محمد بن نایف را جایگزین وی کرد.

پربیننده ترین خبرها