فراخوان شورای تظاهرات بازگشت فلسطین برای شرکت در تظاهرات امروز جمعه

فراخوان شورای تظاهرات بازگشت فلسطین برای شرکت در تظاهرات امروز جمعه
جمعه 11 آبان 1397 - 08:46

شورای ملی تظاهرات بازگشت و شکست محاصره توده مردم فلسطین در مناطق مختلف را به مشارکت گسترده در تظاهرات امروز جمعه با عنوان "ملت ما طرح شوم را بر می اندازند"، فراخواند.

العالم - فلسطین اشغالی

شورای ملی تظاهرات بازگشت با صدور بیانیه ای دیروز پنج شنبه مشارکت را در تظاهرات روز جمعه را تأکیدی بر حفاظت از حقوق ملی و وحدت و سرنوشت مشترک اعلام کرد.

این شورا در بیانیه خود ضمن تأکید بر ادامه تظاهرات بازگشت و شکست محاصره تا زمان تحقق کامل اهداف، مردم فلسطین را به درک اهمیت حفظ ماهیت مسالمت آمیز و مردمی بودن تظاهرات و ابزارهای آن به عنوان نماد خیزش ملی فرا خواند.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت اجرای تدابیر لازم برای حفظ جان شرکت کنندگان در این تظاهرات در مقابل تک تیراندازان اسرائیلی تأکید شده است.

این شورا در بیانیه خود تصریح کرد: مهمترین پیام این تظاهرات، وحدت مردم و ادامه حضور مسالمت آمیز آنها در این برنامه است.

فلسطینی ها از 30 مارس گذشته به طور منظم در تظاهرات مسالمت آمیز که نزدیک دیوار حائل بین غزه و اراضی اشغال شده فلسطین در سال 1948 تجمع کرده و خواستار بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود و شکست محاصره غزه هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی این تظاهرات را با توسل به خشونت و با تیراندازی مستقیم و استفاده از گازهای سمی و اشک آور سرکوب می کند؛ در این سلسله تظاهرات 228 شهروند به شهادت رسیدند که از آن میان جنازه 10 شهید بازداشت شده و در دفاتر وزارت بهداشت فلسطین به ثبت نرسیده است. 22 هزار نفر نیز مجروح شدند که حال 460 نفر از آنها وخیم است.

پربیننده ترین خبرها