تهدید رژیم‌صهیونیستی به حمله هوایی علیه حزب‌الله در لبنان

تهدید رژیم‌صهیونیستی به حمله هوایی علیه حزب‌الله در لبنان
جمعه 11 آبان 1397 - 11:44

رژیم صهیونیستی از طریق یک واسطه فرانسوی به دولت لبنان هشدار داد که یا کارخانه‌های موشک‌سازی حزب‌الله را برچیند یا خود علیه آنها اقدام نظامی می‌کند.

العالم- فلسطین اشغالی 

رژیم صهیونیستی، دولت لبنان را تهدید کرد که در صورت عدم محدود کردن حزب‌الله، خود به پایگاه‌ها و انبارهای موشکی این گروه حمله هوایی خواهد کرد.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که تل‌آویو از طریق پاریس پیامی هشدارآمیز به بیروت فرستاده مبنی بر اینکه اگر دولت لبنان کارخانه‌های تولید موشک حزب‌الله را تعطیل نکند، صهیونیست‌ها دست به اقدام نظامی می‌زنند.

گفته می‌شود این پیام را «ایتان بن دیوید» معاون مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به «اورلان لو شِوالیر» یکی از مشاوران ارشد رئیس‌جمهور فرانسه داده که روز دوشنبه به فلسطین اشغالی سفر کرده بود.

لو شوالیر این هفته برای صحبت درباره طرح صلح پیشنهادی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به عنوان جایگزینی برای طرح «معامله قرن» آمریکا به فلسطین اشغالی سفر کرده و با مقامات تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی دیدار کرده بود. 

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» این پیام حاوی چنین جملاتی بود: «دولت لبنان باید وقتی به موضوع کارخانه‌های راکت‌سازی حزب‌الله می‌رسد، مراقب باشد. اگر این مشکل از طریق روش‌های دیپلماتیک توسط دولت لبنان برطرف نشود، اسرائیل خودش وارد عمل خواهد شد».

بر این اساس، بن‌دیوید از لو شوالیر خواسته که این پیام را به «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان انتقال دهد و گفت که تل‌آویو تمایل دارد صبر کند و ببیند که آیا دولت لبنان خود درباره این کارخانه اقدامی می‌کند یا نه.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی هنوز به سوالات درباره صحت این گزارش، واکنشی نشان نداده است.

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در شوی تبلیغاتی جدیدی که حین سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل اجرا کرده بود، مدعی شد که حزب‌الله در قلب پایتخت لبنان و نزدیک فرودگاه بیروت، کارخانه تولید موشک دارد. پس از این ادعا، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان تعداد زیادی از خبرنگاران و هفتاد نفر از سفیران کشورهای مختلف را به بازدید از مکان‌های ادعایی نتانیاهو دعوت کرده و ثابت کرد وجود چنین کارخانه‌ای صحت ندارد.

فارس 

پربیننده ترین خبرها